Praca wre
W 2017 r. za blisko 100 mln zł wykonano prace modernizacyjne ponad 50-kilometrowego fragmentu linii nr 30 z Parczewa do Łukowa. Koszt obecnie remontowanego odcinka o długości ok. 25 km ma wynieść prawie 90 mln zł.
Demontują…
Między Lubartowem a Parczewem prace rozpoczęły się od demontażu torów oraz rozbiórki starych peronów na pięciu przystankach. Nowe – będą oświetlone, wyposażone w wiaty dla podróżnych, czytelnie oznakowanie oraz – podobnie jak pozostałe modernizowane obiekty – dostosowane do potrzeb osób z ograniczoną możliwością poruszania się.
Prace widać także na blisko 200-metrowym moście nad rzeką Wieprz. Po demontażu toru stalowa konstrukcja pięcioprzęsłowego obiektu zostanie odnowiona i wzmocniona, tak by w przyszłości mogły się po nim poruszać składy towarowe o nacisku 221 kN/oś.
…i budują
Gruntowny remont przejdzie m.in. stacja PKP Parczew oraz przystanek przy ul. Kolejowej. W Parczewie rozpoczęto już wymianę torowisk oraz montaż nowych urządzeń sterowania ruchem kolejowym. Niebawem zmodernizowane zostaną także perony oraz powstanie nowy przystanek w pobliskich Laskach. Zakończenie prac planowane jest na drugie półrocze 2021 r. Remont całego odcinka linii kolejowej, przebudowa układu torowego, modernizacja mostów i wiaduktów oraz montaż nowoczesnych urządzeń sterowania i kontroli ruchu umożliwią obsługę większej liczby składów. Po zakończeniu wszystkich prac pociągi pasażerskie przyspieszą na całym odcinku do 120 km/h, zaś towarowe do 80 km/h. Wyższy poziom bezpieczeństwa w ruchu kolejowym i drogowym zapewni również 13 zmodernizowanych przejazdów.
MLS