Misiek odchodzi do lamusa!
Pomijając już zupełnie fakt, że to nie prezenty są najważniejsze w czasie świąt i chyba jednak nie na podarki czekamy najbardziej, są one miłym dodatkiem do świąt. Może trochę inaczej postrzegają to dzieci oraz osoby podatne na wpływ reklamy i mass-mediów, promujących zazwyczaj konsumpcyjny styl życia.
Muszę to mieć!
Szczególnie podatni na wpływ kampanii reklamowych są najmłodsi. Dzieci często bezkrytycznie przyjmują to, co widzą na szklanym ekranie lub stronicy gazety. A bardzo trudno jest wyjaśnić młodemu człowiekowi, że nie wszystko jest niezbędne i tak wspaniałe, jak twierdzi sprzedawca lub producent. Właściwie przed każdym programem przeznaczonym dla dzieci emitowany jest często nawet kilkunastominutowy blok z reklamami zabawek i innych produktów dla najmłodszych. Dopiero po takim bombardowaniu informacjami, jakie lalki i samochodziki są najlepsze, maluch może obejrzeć swoją ulubioną bajkę. Chyba że też zostanie przerwana kolejnym blokiem reklamowym… Takie działania reklamodawców oczywiście nie pozostają bez efektów. ...
Magdalena Szewczuk