Aktualności
15 mln zł na PomocDlaSeniora

15 mln zł na PomocDlaSeniora

Minęło zaledwie kilkanaście dni, odkąd Caritas ogłosił specjalną kampanię #PomocDlaSeniora, a akcja już nabiera rozmachu. W pomoc potrzebującym mogą włączyć się wszyscy chętni.

Do 1 mln zł, który na projekt wyłożyła Caritas Polska, dołączył Lidl Polska, przeznaczając na ten cel 250 tys. zł. W akcji jest już Fundacja Biedronki, która w kampanię parasolową postanowiła włączyć projekt „Na Codzienne Zakupy”, przekazując 15 mln zł.

Dzięki temu przez dziesięć miesięcy 10 tys. najbardziej potrzebujących pomocy seniorów (tj. osób powyżej 60 roku życia) będzie mogło skorzystać z kart przedpłaconych pozwalających na zrobienie zakupów w sklepach sieci Biedronka za kwotę 100 lub 150 zł miesięcznie.

– Bardzo się cieszymy z tego, że Fundacja Biedronki postanowiła włączyć naszą coroczną akcję „Na codzienne zakupy” w kampanię #PomocDlaSeniora. Dzięki temu wspólnie będziemy mogli pomóc tym, którzy w tym trudnym czasie tej pomocy najbardziej potrzebują. Wiemy, że zapotrzebowanie na pomoc jest ogromne, ale zgodnie z ideą Caritas nasza pomoc dotrze do najbiedniejszych i najbardziej potrzebujących – zaznacza ks. Marcin Iżycki, dyrektor Caritas Polska.

Tegoroczna edycja programu ma wyjątkowy charakter nie tylko ze względu na to, że stanie się częścią kampanii #PomocDlaSeniora, ale także ze względu na skalę pomocy. Rekordowa bowiem będzie liczba seniorów objętych wsparciem. W ubiegłym roku było to 6,6 tys. osób, rok wcześniej 5,3 tys., a w tym roku aż 10 tys. osób. Ich rekrutacją zajmują się diecezjalne Caritas, które do udziału w programie zapraszają seniorów wymagających szczególnej troski – niezamożnych, często chorych i samotnych, mieszkających w małych miejscowościach czy też na wsi.

Karty, przekazane przez Fundację Biedronki, pozwolą podopiecznym Caritas na zakup dowolnego asortymentu z oferty sieci, z wyjątkiem alkoholu, papierosów, produktów dla zwierząt, tekstyliów oraz artykułów przemysłowych. Co ważne, w obecnej sytuacji, aby skorzystać z karty, senior nie musi osobiście udawać się do sklepu. Zakupy mogą zrobić za niego bliscy lub wolontariusze Caritas – oczywiście z poszanowaniem zasad bezpieczeństwa wdrożonych w związku zagrożeniem epidemiologicznym.

W odpowiedzi na ogromną potrzebę wsparcia wynikającą z sytuacji epidemiologicznej w Polsce Caritas uruchomił dwie kampanie: #PomocDlaSeniora i #WdzięczniMedykom. Zarówno do pomocy seniorom, jak i personelowi medycznemu może się włączyć każdy. Caritas uruchomiła bowiem specjalne zbiórki pieniędzy. Stale prowadzi też rozmowy z kolejnymi firmami, które chcą się włączyć w obie akcje.

W sumie na pomoc seniorom (środki przekazane przez Caritas Polska, zbiórka i wsparcie firm) udało się już zebrać prawie 17 mln zł. Budżet kampanii, której celem jest zakup sprzętu i wyposażenia dla szpitali, to obecnie prawie 2 mln zł.

Kampanię Caritas „Pomoc dla seniora” można wesprzeć:

  • przekazując darowiznę na stronie www.caritas.pl/pomocdlaseniora
  • wysyłając SMS o treści SENIOR na numer 72052 (koszt 2,46 zł)
  • wpłacając dowolną kwotę na konto 70 1020 1013 0000 0102 0002 6526 (tytuł wpłaty SENIOR)

Kampanię Caritas „Wdzięczni medykom” można wesprzeć:

  • przekazując darowiznę na stronie caritas.pl/medycy
  • wysyłając SMS o treści MEDYK na numer 72052 (koszt 2,46 zł)
  • wpłacając dowolną kwotę na konto 70 1020 1013 0000 0102 0002 6526 (tytuł wpłaty MEDYK)
AW