Region
Źródło: KN
Źródło: KN

Głos mieszkańców

W piątek, 22 lipca, w godzinach popołudniowych, na ulicach Radzynia Podlaskiego pojawili się ankieterzy kampanii społecznej na rzecz regionu „Czas na Podlasie”.

Inicjatorem akcji jest Dariusz Stefaniuk – radny z Białej Podlaskiej. Cel przedsięwzięcia to poznanie opinii radzynian na temat warunków życia w regionie, a przy tym ocena ich najpilniejszych potrzeb.

– Tylko mieszkańcy mogą skutecznie doradzić politykom, czym powinni się zajmować, żeby spełnić oczekiwania społeczeństwa, i tylko wyborcy mogą ich potem rozliczać z działań. Głównym narzędziem akcji jest ankieta, z którą chcemy dotrzeć do jak największej liczby osób. Będziemy obecni na targach i bazarach w miastach oraz gminach regionu. Wszędzie tam, gdzie uzyskamy odpowiedzi na pytania dotyczące oczekiwań Podlasian – tłumaczy pomysłodawca przedsięwzięcia. – Minimum, jakie sobie postawiliśmy, to 5 tys. ankiet, które zostaną następnie przekazane socjologom do zbadania. Wyniki przedstawią nam najważniejsze problemy, z jakimi borykają się mieszkańcy regionu, powiedzą, co sądzą oni np. o stanie dróg, funkcjonowaniu urzędów czy sytuacji polskiego rolnika – dodaje.

Jak przyznają organizatorzy, radzyński etap akcji spotkał się z pozytywnym odbiorem. – Widać, że ludzie są otwarci i chcą rozmawiać o swoich problemach. Wielu zwróciło uwagę na sam fakt, że w końcu ktoś do nich wyszedł i pyta: „co cię boli?”, „co byś zmienił w swoim mieście, rządach?…”. Niektórzy sugerowali, że polityków widzi się wyłącznie na plakatach przed wyborami, a wielkie obietnice po wygraniu są niewypełniane – sugerował Stefaniuk, zastrzegając przy okazji, że celem kampanii „Czas na Podlasia” jest bycie głosem mieszkańca.

Karol Niewęgłowski