Prestiż i praca
Taką poprawkę do projektu budżetu państwa złożył poseł PiS Janusz Szewczak. Pomysł zyskał poparcie całego klubu partii. - Musimy zgromadzić większe dochody w budżecie państwa. Zwiększenie etatów ma służyć lepszemu ściąganiu kar i zaległych zobowiązań. Takimi sprawami nie musi zajmować się wyłącznie centrala. Można je zlecić mniejszym ośrodkom. Tym samym pokazujemy, że możliwa jest dekoncentracja urzędów administracyjnych - tłumaczy J. Szewczak. Wydział Biura Elektronicznego Poboru Opłat powstał w Białej Podlaskiej w listopadzie ubiegłego roku. Zatrudniono w nim 20 osób: 12 dwanaście pracuje w sekcji postępowań administracyjnych, a kolejnych osiem w sekcji egzekucji i rozliczeń.
Alvin Gajadhur, główny inspektor transportu drogowego, jest bardzo zadowolony z zaangażowania tutejszych pracowników. – Wszyscy odbyli niezbędne szkolenia. Działają bardzo efektywnie. Do końca 2017 r. w bialskim wydziale wydano aż 511 decyzji administracyjnych na kwotę blisko 570 tys. zł. Pracownicy biura wysłali też blisko 1 tys. upomnień z tytułu nieuiszczonych kar na 1,3 mln zł – wylicza A. Gajadhur.
Rekrutacja nowych pracowników rozpocznie się w pierwszym kwartale tego roku. Władze ITD czekają na uchwalenie budżetu przez sejm i senat oraz na podpis prezydenta. W pierwszym etapie zatrudnionych zostanie kilkanaście osób. Zarówno władze miasta, jak i ITD spodziewają się dużego zainteresowania ofertą. – Kiedy chcieliśmy zatrudnić pierwszych 20 pracowników, zgłosiły się aż 362 osoby. Szukaliśmy ludzi ze średnim i wyższym wykształceniem. Do tej drugiej grupy należało aż 90% chętnych. Od pracowników nie wymagamy superkwalifikacji, Przyjmujemy po różnych kierunkach studiów – podkreśla główny inspektor transportu drogowego.
Większe potrzeby
Część nowych pracowników trafi do Biura Elektronicznego Poboru Opłat, pozostali zostaną zatrudnieni w Biurze Centrum Automatycznego Nadzoru nad Ruchem Drogowym, które odpowiada za system fotoradarowy w Polsce. – Będą weryfikowały pojazdy, które przekroczyły prędkość, a po ustaleniu właściciela nałożą mandaty karne – tłumaczy A. Gajadhur.
Siedziba bialskiego wydziału ITD mieści się w biurowcu przy ul. Brzeskiej 41. Czy wszystkim starczy miejsca? – Budynek jest spory. Przygotowujemy się do jego modernizacji. Będziemy wymieniać okna i dach, zmienimy elewację. Jeśli zabraknie miejsca, zaproponujemy alternatywne lokale, w których będzie można urządzić biura – zapewnia D. Stefaniuk.
Nowe zadania
W ITD pracuje łącznie 700 osób. – W tym roku zwiększymy też zatrudnienie w Warszawie, ponieważ 4 stycznia weszły w życie przepisy, na mocy których inspekcja staje się poborcą opłaty elektronicznej, przejmując tym samym zadania Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad. To dla nas bardzo duże wyzwanie – podsumowuje A. Gajadhur.
AWAW