Razem na rzecz seniorów
Kwota trafiać ma na kartę przedpłaconą „Na codzienne zakupy” przez 10 miesięcy – od marca do grudnia br. W tym roku Biedronka przeznaczy na ten program ponad 10 mln zł, tyle samo co w 2018 r., tj. podczas pierwszej edycji akcji.
Seniorzy, którzy otrzymują kartę do sklepów Biedronka, to osoby ubogie, często mieszkające samotnie lub niepełnosprawne. Do programu kwalifikują je Caritas diecezjalne. – Liczba osób starszych w naszym społeczeństwie stale się powiększa. Często skarżą się oni na swoją sytuację materialną, na to, że nie stać ich na realizację podstawowych potrzeb. Zależy nam, aby seniorzy lepiej się odżywiali, kupowali bardziej różnorodne produkty i po prostu żyli w większym poczuciu bezpieczeństwa. 150 zł co miesiąc na zakupy w Biedronce pozwala znacząco podnieść jakość życia tych osób – mówi Katarzyna Scheer, dyrektor ds. komunikacji korporacyjnej w sieci Biedronka.
Z danych dotyczących akcji z 2018 r. wynika, że seniorzy używający karty „Na codzienne zakupy” najczęściej kupują w sklepach sieci owoce, wędliny czy masło. Osoby starsze deklarują również, że częściej sięgają po zupełnie nowe produkty spożywcze. Dzięki zwiększonemu budżetowi zwracają też większą uwagę na skład produktów.
– Forma pomocy w postaci karty zakupowej zapewnia możliwość suwerennego wydatkowania środków – seniorzy sami decydują, jakie artykuły chcą kupić i bardzo sobie to cenią. Udział w naszym programie pozwala im też przeznaczyć emeryturę czy rentę na inne potrzeby: realizować recepty na leki, kupić okulary korekcyjne czy opał na zimę, na co wcześniej nie było ich stać – podkreśla ks. Marcin Iżycki, dyrektor Caritas Polska zarządzającej programem.
Uczestnicy programu Caritas i Biedronki poza pomocą finansową otrzymują też wsparcie wolontariusza podczas zakupów czy w innych codziennych czynnościach. Seniorzy mają także możliwość uczestniczenia w różnych spotkaniach i aktywnościach pomagających im radzić sobie z poczuciem samotności.
W pierwszej edycji programu objętych pomocą było 5,3 tys. starszych osób. Od 2018 r. Biedronka przeznaczyła na program pomocy seniorom ponad 20 mln zł.
AW