Bezpieczeństwo i wygoda
W ramach inwestycji powstał nowy, dwukrawędziowy peron o długości 200 m. Jest on wyższy, co ułatwia wsiadanie i wysiadanie z pociągów. Pojawiły się też nowe wiaty, ławki oraz czytelne oznakowanie i tablice informacyjne. Energooszczędne oświetlenie LED zapewnia wygodę i bezpieczeństwo także po zmroku. Wybudowano nowe i bezpieczne dojścia z antypoślizgową nawierzchnią, które są dostosowane do potrzeb osób o ograniczonej mobilności. Dostęp do kolei zapewnia dodatkowe dojście do peronu od strony przejazdu kolejowo-drogowego, gdzie ustawiono wiatę na rowery. Wartość inwestycji to blisko 2,3 mln zł.
– Peron na stacji w Niemojkach to pierwszy zmodernizowany obiekt z Rządowego Programu budowy lub modernizacji przystanków kolejowych na lata 2021-2025. Konsekwentnie prowadzimy działania na rzecz likwidacji wykluczenia komunikacyjnego i poprawy dostępu do kolei, również dla mieszkańców mniejszych miejscowości – mówi Andrzej Bittel, sekretarz stanu w ministerstwie infrastruktury, dodając, że nowy peron oznacza bezpieczeństwo i wygodę podróżnych.
Realna korzyść dla wszystkich
– Jeszcze niedawno odwiedzaliśmy plac budowy w Niemojkach, a już dziś oddajemy do użytku podróżnym nowy peron, który spełnia oczekiwania wszystkich pasażerów, w tym osób o ograniczonej możliwości poruszania się. Inwestycja ta to realna korzyść dla podróżujących koleją codziennie i okazjonalnie na trasie z Siedlec na Mazowszu do Czeremchy na Podlasiu – podkreśla Ireneusz Merchel, prezes zarządu PKP Polskich Linii Kolejowych S.A.
Wartość dodana
Burmistrz Łosic Mariusz Kucewicz przyznaje, iż każda nowa inwestycja na terenie gminy jest wartością dodaną. – Tym bardziej że nie dołożyliśmy do niej nawet złotówki, ponieważ pieniądze pochodziły z budżetu państwa w ramach programu przeciwdziałania wykluczeniu komunikacyjnemu. Nowa infrastruktura, oznakowanie, dostęp dla osób o ograniczone mobilności bez wątpienia poprawią bezpieczeństwo i funkcjonowanie stacji. Poza tym zawsze przyjemniej porusza się po zadbanym miejscu. Zresztą estetyka ma w tym przypadku dość istotne znaczenie. Trasa na Czeremchę i Hajnówkę to trasa turystyczna, a stacja stanowi niejako wizytówkę miejscowości – zauważa burmistrz, wyrażając nadzieję, iż w ślad za remontami peronów pójdą także modernizacje linii kolejowych.
Brakuje kropki nad „i”
Jak zaznacza M. Kucewicz, mieszkańcy Niemojek bardzo cieszą się z inwestycji, ale z niecierpliwością czekają na remont usytuowanej po drugiej stronie rampy kolejowej, gdzie rozładowywane są towary, np. kruszywo, węgiel, po które podjeżdżają ważące kilkadziesiąt ton samochody. – Doły, które przez to powstają, a także hałas i kurz są utrapieniem mieszkających w pobliżu. Nowy dojazd i podbudowa byłyby kropką nad „i” – mówi burmistrz miasta i gminy Łosice.
MD