Pociągi wrócą w grudniu
Obecnie kończą się prace na odcinku Lubartów – Parczew, gdzie maszyny regulują tor. Na nowych przystankach, m.in. w Berejowie i Laskach, montowane są wiaty i oznakowanie.
– Zaawansowanie prac na odcinku Lubartów – Parczew potwierdza powrót regionalnych i dalekobieżnych połączeń na linię z Lublina do Łukowa. Przy rozpoczynającej się budowie drogi ekspresowej S19 Lublin – Lubartów, kolejowe połączenia mogą okazać się skuteczną alternatywą dla zmotoryzowanych – mówi Piotr Kaliszewski, asystent wiceministra infrastruktury Andrzeja Bittela.
Nowe perony, wiaty i udogodnienia
Nowe przystanki w Berejowie i Laskach mają wyższe perony, które ułatwią podróżnym dostęp do pociągów. Wykonawca przystępuje do montażu wiat i ławek. Pojawi się też czytelne oznakowanie i tablice z rozkładem.
Zmienia się także stacja w Parczewie, gdzie już widać nowy, wyższy peron. Po zakończeniu prac w obrębie obiektu rozpoczęto próby urządzeń sterowania ruchem kolejowym. Obecnie trwa montaż oznakowania o raz infokiosku, na którym będą wyświetlane informacje o rozkładzie jazdy.
Budowane są również perony na przystankach Parczew Kolejowa, w Gródku i Zabielu. Pojawią się nowe oświetlenia, ławki, wiaty, gabloty z rozkładem pociągów.
– Wzmocnione przyczółki i podpory kolejowej przeprawy – największej i najważniejszej na odcinku Lubartów – Parczew – pozwalają na ułożenie nowego toru. Stalowa kratownica mostu pokryta została powłoką antykorozyjną. Wykonane roboty pozwolą na sprawniejszy przejazd pociągów, m.in. składów towarowych o większym nacisku, tj. 221 kN/oś. Prace na linii obejmują też 14 innych obiektów, w tym osiem mostów – informuje Rafał Wilgusiak z zespołu prasowego PKP PLK S.A, dodając, że dzięki pracom między Lubartowem a Parczewem pociągi pasażerskie pojadą z prędkością do 120 km/h, a pociągi towarowe do 80 km/h.
Wartość rewitalizacji linii kolejowej nr 30 na odcinku Lubartów – Parczew to 90 mln zł netto.
MD