
PIXABAY.COM
Po stronie konsumenta
Sprzedawca nie odpowiedział na reklamację, choć minęło 14 dni od jej złożenia, albo ją odrzucił, twierdząc, że towar zepsuł się z winy klienta? Chcemy zrezygnować z umowy, która została niedawno zawarta? Pomocą w (nie)równej walce ze sprzedawcami służą rzecznicy praw konsumentów.
Ich biura znajdziemy w każdym mieście i starostwie powiatowym. Bezpłatnie udzielają porad prawnych, pomagają w napisaniu pisma reklamacyjnego lub procesowego. Występują z powództwem w imieniu konsumenta lub wstępują - za zgodą zgłaszającej się osoby - do toczącego się postępowania w sprawach o ochronę interesów konsumentów.
Ich biura znajdziemy w każdym mieście i starostwie powiatowym. Bezpłatnie udzielają porad prawnych, pomagają w napisaniu pisma reklamacyjnego lub procesowego. Występują z powództwem w imieniu konsumenta lub wstępują - za zgodą zgłaszającej się osoby - do toczącego się postępowania w sprawach o ochronę interesów konsumentów.
Adresy właściwego rzecznika znajdziemy na stronie internetowej Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów: www.uokik.gov.pl.
Wiele trudnych spraw
Istnieje wiele sytuacji, w których pomoc rzecznika może okazać się nieoceniona. Często kontaktują się z nimi klienci, którzy mają problemy z zakupami dokonanymi przez internet lub którym odmówiono przyjęcia reklamacji. – Warto korzystać z takiej możliwości, jaką daje bezpłatna pomoc rzecznika praw konsumentów – twierdzi Wioletta Wicińska z Hańska w powiecie włodawskim. ...
JS