
Objazdem do końca życia?
Zgromadzonych przywitał prezydent Michał Litwiniuk. Już na wstępie przypominał, że projekt budowy przejazdu w przedłużeniu al. Jana Pawła II, który został złożony wraz z wnioskiem o dofinansowanie w konkursie ogłoszonym przez PKP, został przygotowany przez fachowców i spełnia wszystkie wymagania. Naczelnik wydziału dróg Renata Tychmanowicz podkreślała, iż miasto musi podjąć jakieś kroki w kierunku likwidacji przejazdów kolizyjnych.
Po uruchomieniu portu w Małaszewiczach – jak zauważa – przez tutejsze tory kolejowe co osiem minut będzie przejeżdżał jakiś pociąg.Bez budowy bezkolizyjnego przejazdu ruch w mieście zostanie sparaliżowany. Odnosząc się do alternatywnej koncepcji, przygotowanej przez społeczny komitet, zaznaczyła, że nie ma możliwości finansowych, by budować dwa tunele w jednym czasie.
Wiceprezydent Justyna Gorczyca zarzuciła komitetowi, iż jego koncepcja zawiera wiele nieścisłości. – Mamy też potwierdzenie, że w sprawie budowy tunelu na przedłużeniu ul. Długiej nie macie uzgodnień ani z PKP, ani z właścicielami CH „Karuzela”, a także z salonem meblowym. ...
AWAW