Domniemana wizja
Domniemana wizja
Po „Zielonej granicy” świat sztuki (ma się rozumieć - wysokiej!) zaprezentował w warszawskim Teatrze Studio nową artystyczną rzeczywistość. Tym razem spektakl wyreżyserowany przez Piotra Pacześniaka na podstawie tekstu mieszkającego od kilku lat w Polsce Białorusina Mikity Iłinczyka „2049: Witaj, Abdo”. Z osadzonego w przyszłości (tytułowy rok 2049) przedstawienia można się dowiedzieć wielu ciekawych rzeczy. A głównie tego, że kudy tam niemieckim nazistom z II wojny do wspomaganego śpiewaniem „Pieśni Konfederatów Barskich” i cytowaniem „Kordiana” morderczego instynktu Polaków.
Dowiadujemy się też, że w 2031 r. Unią Europejską zatrzęsła rewolucja i przekształciła ją w euroislamski kalifat. Na terenie jednego z nich – kalifatu polskiego Unii Euroislamskiej, gdzie władzę sprawuje łącząca feminizm z prawem szariatu partia Fem-Dżihad – rozgrywa się akcja spektaklu.
We wspomnianym 2049 r. ...
Anna Wolańska