Ambitne plany
Jak poinformowali przedstawiciele biura projektowego obecnie najbardziej zawansowane prace prowadzone są nad koncepcją budowy wiaduktu w Kobylanach, którego budowa ma być jednym z pierwszych przedsięwzięć. Przedstawiono także lokalizację nowo zaprojektowanej kładki nad torami w Małaszewiczach. W trakcie dyskusji poruszano temat m.in. połączeń drogowych Kobylan i Małaszewicz z drogami gminnymi i krajową „dwójką”, włączenia dróg gminnych do dróg zakładowych na terenach PKP, budowy nowego kolektora sanitarnego Koroszczyn – Małaszewicze Małe czy rozbudowy oczyszczalni ścieków w Koroszczynie. Jak poinformował przedstawiciel spółki Cargotor, pierwszy etap modernizacji infrastruktury kolejowej planowany jest na lata 2022-2023, a kolejny miałby się zakończyć w 2028 r. Budowa największego Parku Logistycznego Małaszewicze na terenach kolejowych zostanie sfinansowany ze środków unijnych. Docelowo, znajdujący się na trasie Nowego Jedwabnego Szlaku łączącego Azję z Europą, park ma zajmować powierzchnię ok. 30 km2.
MLS