Aktualności
Będzie tunel i nowe tory

Będzie tunel i nowe tory

Rozpoczęła się budowa przejścia podziemnego do przystanku kolejowego Biała Podlaska Wschodnia.

– Tunel zwiększy bezpieczeństwo pasażerów, którzy od końca 2024 r. skorzystają z nowego przystanku. Wykonawca buduje konstrukcje przejścia pod torem nr 1. Te prace zakończą się w połowie maja i kolejno przeniosą pod sąsiedni tor nr 2 – informuje Anna Zajewska-Pawluk z zespołu prasowego PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.

 

Nowa droga i udogodnienia

Z myślą o podróżnych mających trudności powstaną pochylnie. W tunelu zamontowane zostanie energooszczędne, jasne oświetlenie LED. Obiekt zapewni dogodne przejście na dwa nowe perony jednokrawędziowe. Dodatkowo zbudowana została nowa droga łącząca ul. Sidorską z przystankiem Biała Podlaska Wschodnia, co umożliwi wejście do tunelu od strony Akademii Bialskiej.

 

Milionowa inwestycja

– Obecnie PKP PLK rozbudowują stację Biała Podlaska o dziesięć torów. Prowadzone są roboty ziemne, przygotowywane warstwy ochronne zabezpieczające grunt, m.in. podsypka z tłucznia. Na tak przyszykowanym terenie układane będą podkłady i szyny. Łącznie wybudowanych zostanie kilkanaście kilometrów torów. Stacja w Białej Podlaskiej będzie mogła obsłużyć większą ilość pociągów towarowych o długości 750 m – mówi A. Zajewska-Pawluk, dodając, że zakres prac obejmuje także budowę sieci trakcyjnej, rozjazdów i urządzeń sterowania ruchem kolejowym. Dodatkowo przewidziano wykonanie odwodnienia, co jest istotne dla dobrego utrzymania torów. – W 2023 r. również stacja Małaszewicze została rozbudowana o trzy dodatkowe tory, co zwiększyło jej przepustowość. Dobudowa torów stanowi część zadania o wartości 123 mln zł mającego na celu zaprojektowanie i rozbudowę torów w rejonie stacji Biała Podlaska i Małaszewicze na linii Warszawa – Terespol – przypomina.

Prace finansowane są ze środków publicznych przeznaczonych na dokapitalizowanie spółki PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. w ramach dofinansowania Krajowego Programu Kolejowego. Inwestycja zaplanowana jest do końca 2024 r.

Rozbudowa stacji Małaszewicze i Biała Podlaska jest uzupełnieniem inwestycji „Prace na linii kolejowej E 20 na odcinku Siedlce – Terespol, etap III – LCS Terespol”. Przedsięwzięcie jest dofinansowane przez Unię Europejską. jego wartość 752,7 mln zł.

DY