Bezpieczeństwo i komfort
Projekt ma kosztować ponad pół miliarda złotych. Dotychczasowe prace przebiegają zgodnie z harmonogramem. Rozpoczęły się w marcu tego roku od działań rozbiórkowych i demontażowych i obejmują stacje w Białej Podlaskiej, Małaszewiczach i Terespolu. – Po modernizacji linii pociągi pasażerskie będą mogły jeździć z prędkością 160 km/h, a towarowe do 120 km/h. Zwiększy się także przepustowość tej linii. Najważniejszym podmiotem prac są jednak pasażerowie. To dla nich odnawiamy i unowocześniamy perony oraz przystanki – zaznacza Karol Jakubowski z biura prasowego PKP PLK, dodając, że na stacji Biała Podlaska rozebrano już peron nr 2 i zdemontowano ponad 24 km torów oraz sieci trakcyjnej. Wykonawca rozpoczął prace nad konstrukcją nowego przejścia podziemnego. Powstają fundamenty szybów windowych i schodów. Na przejście podziemne wykorzystanych będzie około 120 ton stali. W pobliżu stacji pracuje ciężki sprzęt, m.in.: koparki, wywrotki oraz dźwigi.
Warto dodać, że na bialskiej stacji PKP powstaną nowe, zadaszone perony, jakie spotkać można w innych polskich miastach. Zostaną wyposażone m.in. w elektroniczne tablice informacyjne. Zmiany będą więc widoczne gołym okiem. W tym samym czasie trwa także remont przystanku Biała – Rozrządowa, który od wielu lat był wycofany z użytku. – W Małaszewiczach gotowy jest już nowy peron z antypoślizgową nawierzchnią i liniami dla osób słabo widzących. Zamontowano dwie wiaty oraz oświetlenie i oznakowanie. Ułożone są nowe tory i zamontowane urządzenia sterowania ruchem kolejowym. Trwa budowa drugiego peronu. Wykonawca ustawił już jego ściankę. Kontynuowane są także rozbiórki starych torów i gromadzony jest materiał potrzebny do modernizacji – informuje K. Jakubowski, dopowiadając, iż na stacji Terespol zdemontowano już częściowo dwa perony, ponad 5 km torów i sieć trakcyjną. Rozpoczęły się prace przy przebudowie przejścia podziemnego. Obiekt będzie wyposażony w windy, które ułatwią przemieszczanie się osobom o ograniczonej mobilności. Trwa ustawianie słupów trakcyjnych. Demontowane są stare tory. Wykonawca rozpoczął roboty ziemne oraz odwodnieniowe.
Więcej w bieżącym wydaniu “EK”.
AWAW