Historia

Bezpieczeństwo i zdrowie

4 stycznia 1999 r. biskup siedlecki Jan Wiktor Nowak ogłosił na antenie Katolickiego Radia Podlasie oficjalny komunikat o przyjeździe Jana Pawła II do Siedlec. 

Przygotowania do wizyty trwały już jednak od kilku miesięcy, a do najważniejszych wyzwań stojących przed organizatorami papieskiej pielgrzymki należało zapewnienie bezpieczeństwa uczestnikom tego wydarzenia. Diecezja, jako współorganizator, była odpowiedzialna za stan porządku w trakcie spotkania z papieżem. Dbanie o bezpieczeństwo zbiorowe i indywidualne, informowanie policji o wszelkich zagrożeniach było zadaniem kościelnej służby porządkowej, bezpośrednio odpowiedzialnej za stan porządku w wewnętrznych pierścieniach zabezpieczenia.

W skład komisji ds. kościelnych służb porządkowych weszli m.in. ks. Stanisław Wojteczuk – przewodniczący, Andrzej Silny – wiceprezydent Siedlec, reprezentanci miejscowej i wojewódzkiej policji, w tym  podinsp. Ryszard Zegardło – szef Komendy Miejskiej Policji w Siedlcach, kpt. Andrzej Zabijak z Komendy Miejskiej Państwowej Straży Pożarnej, Janusz Ginter – komendant Straży Miejskiej, Adam Dołęga – ze starostwa powiatowego w Siedlcach oraz przedstawiciele dekanatów diecezji siedleckiej. Na pierwszym posiedzeniu komisji – 8 lutego 1999 r. – został powołany sztab z siedzibą w parafii Bożego Ciała w Siedlcach oraz podkomisje odpowiedzialne za realizację zadań. Ustanowiono ich sześć: ds. placu celebry – odpowiedzialny ks. Andrzej Głosek, ds. zabezpieczenia trasy przejazdu, dróg dojścia i parkingów – ks. Roman Sawczuk, ds. lądowiska – ks. Zbigniew Karwowski, ds. aprowizacji – ks. Andrzej Biernat, ds. informacji, oznakowania tras i parkingów – Andrzej Silny, o. Piotr Sadownik, ds. informatyki i oznakowania kościelnej służby porządkowej – ks. Zbigniew Karwowski. ...

Pozostało jeszcze 85% treści do przeczytania.

Posiadasz 0 żetonów
Potrzebujesz 1 żeton, aby odblokować ten artykuł