Region
Źródło:
Źródło:

Bilet na ekranie komórki

Komunikacja miejska idzie z duchem czasu. Od 1 września osoby korzystające z transportu zbiorowego mogą nabywać bilety przez telefon komórkowy.

 

Innowacja na pewno spodoba się przede wszystkim ludziom młodym. Kupowanie biletów przez telefon ma wiele zalet. Po pierwsze, pasażerowie nie muszą już szukać punktów sprzedaży, szczególnie w godzinach wieczornych. Po drugie, takie wyjście jest korzystne z punktu widzenia kierowców, którzy będą mogli bardziej skupić się na kierowaniu pojazdem i sprawnej jeździe, a nie na handlu biletami. System działa już w Warszawie, Lublinie, Wrocławiu i Rzeszowie. W ramach tej usługi, pasażerowie mogą nabywać bilety normalne i ulgowe, jednorazowe, 10-minutowe i wieloprzejazdowe 24-godzinne.

 

Kliknij w aplikację

Aby korzystać z tego nowego rozwiązania, wystarczy mieć telefon z dostępem do internetu. Najpierw należy zainstalować w nim aplikację SkyCash. Można ją pobrać z sieci, albo za pomocą sms-a. Po ściągnięciu aplikacji, trzeba się zarejestrować. Każdy użytkownik będzie miał swoje wirtualne konto, z którego należy opłacać bilety. Można je zasilać przelewem bankowym lub pocztowym, środkami przesłanymi przez innego użytkownika systemu, przez doładowania on-line, albo przez tzw. sms premium. Zakup biletu także nie jest skomplikowana czynnością. Wystarczy wejść w telefonie do SkyCash, kliknąć zakładkę bilety i wybrać jego rodzaj. Następnie trzeba wpisać rodzaj linii i numer autobusu (są umieszczone wewnątrz i na zewnątrz każdego pojazdu). Transakcję zatwierdzamy ustalonym przez siebie numerem PIN.

 

Wszystko jasne?

Telefoniczne kasowanie biletu jest równoważne z jego zakupem. Procedury nabywania należy więc dokonywać w chwili, kiedy nasz autobus podjeżdża na przystanek, albo zaraz po wejściu do pojazdu. Pasażerów, którzy zdecydują się na korzystanie z takiej usługi, nie ominie kontrola. Podczas sprawdzania, będą poproszeni o podanie numeru biletu oraz okazanie ekranu aplikacji z wyświetlonym numerem biletu oraz czasem jego zakupu. Sama kontrola polega na weryfikacji danych zawartych w kodzie 2D przy pomocy sprawdzarki kontrolerskiej.

Szczegółowe informacje o korzystaniu z usługi biletu na telefon komórkowy są umieszczone w autobusach i na stronach www.zkm.info.pl i www.skycash.com.

Innowacja, związana z kupowaniem biletów przez komórkę, jest częścią projektu, który ma wpłynąć na poprawę jakości usług, świadczonych przez komunikację miejską. Obok modernizacji ulic, zakupu nowych autobusów i budowy nowych zatok, poprawie ulegną też infrastruktura techniczna i informatyczna. O tym, czy nowe rozwiązanie spotka się z popularnością wśród bialczan, przekonamy się w ciągu najbliższych miesięcy.

 

Agnieszka Wawryniuk