Bliżej tunelu niż ratusza
W ubiegłym roku władze miasta zapowiadały wykorzystanie pl. gen. Sikorskiego pod budowę nowej siedziby magistratu. Miały się w nim znaleźć wszystkie, rozproszone obecnie po mieście, wydziały urzędu. Aktualna siedziba przy skwerze Niepodległości wymaga gruntownego i kosztownego remontu, dlatego władze planowały ją opuścić. W nowym ratuszu, oprócz powierzchni biurowej, miało znaleźć się miejsce na handel i usługi. Jednocześnie w ramach inwestycji planowano budowę podziemnego parkingu. Koszt przedsięwzięcia oszacowano na ok. 50 mln zł.
Tymczasem władze miasta postanowiły odłożyć kosztowną inwestycję na bliżej nieokreślony czas. Pilniejszą sprawą stała się budowa tunelu łączącego centrum z południową częścią miasta. Inwestycja ma odbyć się w ramach przebudowy siedleckiej stacji, a koszt jej wykonania, zgodnie z zawartą umową, poniesie miasto oraz Polskie Linie Kolejowe. Po stronie miasta będzie leżeć budowa infrastruktury drogowej oraz wszelkich związanych z nią rozwiązań komunikacyjnych (odwodnienie, wykończenie tunelu, ciągi komunikacyjne – piesze i jezdne). Kolej wykona główne elementy konstrukcji podziemnego tunelu. Inwestycja ma rozpocząć się w przyszłym roku. Nie do końca znany jest dokładny przebieg tunelu. Miasto ma włączyć się do prac nad wykonaniem projektu przez PLK. – Jesteśmy zdecydowani na każde rozwiązanie, aby tylko tunel w ramach rozbudowy stacji Siedlce był wykonany – przyznał Wojciech Kudelski, prezydent miasta, podczas konferencji, która odbyła się 16 sierpnia. Inwestycja ma być gotowa do 2015 r. i pochłonie prawdopodobnie 20 mln zł, rozłożonych na dwa lata. – Stać nas na budowę tunelu, ale już nie na budowę parkingu i ratusza – stwierdził prezydent.
Więcej w papierowym wydaniu “EK”
KO