
fot. cargotor.com
Coraz bliżej megainwestycji
To wydarzenie historyczne o ogromnym znaczeniu dla regionu - tak o rozbudowie suchego portu przeładunkowego w Małaszewiczach mówili politycy PiS.
Podczas konferencji prasowej poinformowano, iż inwestycja zostanie dofinansowana kwotą 3,4 mld zł z budżetu państwa. Przypomnijmy: w ubiegłym roku Komisja Europejska odmówiła finansowania budowy parku logistycznego w Małaszewiczach z przyczyn budżetowych. Rząd liczył się z taką możliwością, dlatego postanowiono włączyć odpowiedzialną za budowę portu spółkę Cargotor do PKP PLK. Transakcja ta umożliwiła jej dokapitalizowanie i sprawiła, że za wszystkie inwestycje w obszarze przejścia Terespol - Brześć odpowiada jeden zarządca infrastruktury.
Podczas konferencji prasowej poinformowano, iż inwestycja zostanie dofinansowana kwotą 3,4 mld zł z budżetu państwa. Przypomnijmy: w ubiegłym roku Komisja Europejska odmówiła finansowania budowy parku logistycznego w Małaszewiczach z przyczyn budżetowych. Rząd liczył się z taką możliwością, dlatego postanowiono włączyć odpowiedzialną za budowę portu spółkę Cargotor do PKP PLK. Transakcja ta umożliwiła jej dokapitalizowanie i sprawiła, że za wszystkie inwestycje w obszarze przejścia Terespol - Brześć odpowiada jeden zarządca infrastruktury.
Historyczne wydarzenie
– Chcielibyśmy poinformować o zakończeniu procesu legislacyjnego i podpisaniu przez Prezydenta RP ustawy, która daje ponad 3,4 mld zł na rozbudowę portu w Małaszewiczach oraz zmienia strukturę tego przedsiębiorstwa – podkreślił senator Grzegorz Bierecki. – To wydarzenie historyczne o ogromnym znaczeniu dla tego regionu. ...
DY