Aktualności
Czas na zmiany

Czas na zmiany

Międzyrzeccy radni zdecydowali o budowie nowego urzędu gminy. Zdaniem samorządowców obecna siedziba nie spełnia norm przewidzianych dla takich instytucji.

Od lat budynek usytuowany jest w centrum miasta u zbiegu ulic Warszawskiej i Lubelskiej. Brakuje tam jednak miejsc parkingowych, a w samym obiekcie – funkcjonalności w obsłudze klientów. Dlatego radni podjęli decyzję o zmianie lokalizacji i budowie nowego urzędu. Powstanie on przy ul. Balladyny w sąsiedztwie nowoczesnej siedziby Nadleśnictwa Międzyrzec.

Gmina zakupi od miasta działkę o powierzchni 70 arów. Podczas ostatniej sesji wyrażono zgodę na sprzedaż nieruchomości z 70% bonifikatą. Na pokrycie kosztów budowy samorząd będzie ubiegał się o pozyskanie funduszy zewnętrznych. – Podjęliśmy uchwałę intencyjną. Szacowana wartość tej działki to ok. 500 tys. zł. Po bonifikacie będzie to mniej więcej 170 tys. zł. Rzeczywistą wartość działki wyceni rzeczoznawca i wtedy będziemy mogli mówić o konkretnych kwotach – mówi przewodniczący rady miasta Międzyrzec Podlaski Robert Matejek.

MF

Zdaniem wójta międzyrzeckiej gminy Krzysztofa Adamowicza decyzja związaną ze zmianą lokalizacji obecnego urzędu i budową nowego jest podyktowana tym, że budynek nie spełnia norm przewidzianych dla takich instytucji. – Brakuje funkcjonalności w obsłudze petentów oraz miejsc parkingowych. Nasza gmina prężnie się rozwija i potrzebuje miejsca, które na miarę XXI w – podkreśla.