Deklaracje do kontroli
Jak wynika z wstępnej analizy, w wielu złożonych przez mieszkańców gminy dokumentach nie są ujęte wszystkie osoby zamieszkujące daną posesję. Zgodnie z zapisami ustawy o utrzymaniu czystości i porządku w gminach właściciel nieruchomości jest obowiązany złożyć deklarację o wysokości opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi w terminie 14 dni od zamieszkania na niej pierwszego mieszkańca lub powstania na nieruchomości odpadów komunalnych. W przypadku zmiany danych, takich jak liczba osób zamieszkujących nieruchomość czy zmiany jej właściciela, stosowną deklarację należy złożyć w terminie do dziesiątego dnia miesiąca następującego po miesiącu, w którym nastąpiła zmiana. Nowe deklaracje są konieczne także w przypadku zmiany liczby osób zamieszkujących posesję (tj. nowe meldunki, urodzenia, powrót z zagranicy, akademika itp.). Z kolei w przypadku opuszczania nieruchomości w ciągu 14 dni należy złożyć tzw. deklaracją zerującą, tak by dalsze opłaty nie były naliczane.
MLS