Aktualności
E-urząd ułatwi życie

E-urząd ułatwi życie

Siedlce i Ostrołęka realizują wspólny projekt pod nazwą „Sprawny urząd”. Dzięki niemu wiele czynności, które wcześniej trzeba było załatwiać bezpośrednio w magistracie, można wykonać drogą internetową bez wychodzenia z domu.

20 marca w siedleckim urzędzie odbyła się konferencja poświęcona usługom, jakie miasto świadczy w ramach projektu. Wzięli w niej udział prezydenci Siedlec Wojciech Kudelski i Ostrołęki Janusz Kotowski, a także Justyna Duszyńska z departamentu informatyzacji w ministerstwie administracji i cyfryzacji. Podczas spotkania przybliżono nowoczesne rozwiązania, jakie wprowadzono w siedleckiej administracji. Zaprezentowano także usługi, które mogą być świadczone drogą elektroniczną. A jest ich całkiem sporo. M.in. za pośrednictwem internetu można złożyć deklarację podatkową, uzyskać szereg odpisów i zaświadczeń, a także złożyć wnioski na niektóre zezwolenia, np. na wykonanie zjazdu, usunięcie drzew, umieszczenie reklamy w pasie drogowym. Pełny katalog spraw znajdziemy na stronie miasta w zakładce E-PUAP. Jednak, aby skorzystać z elektronicznych usług, w pierwszej kolejności trzeba założyć sobie tzw. profil zaufany. Aby go uzyskać należy utworzyć konto na stronie www.epuap.gov.pl. W tym celu należy wejść na stronę urzędu miasta www.siedlce.pl, a następnie kliknąć w tekst „e – obsługa interesanta” lub wejść bezpośrednio na stronę www.epuap.gov.pl. Po założeniu konta na ePUAP trzeba wypełnić i wysłać wniosek o założenie profilu zaufanego. Kolejnym krokiem jest potwierdzenie tożsamości wnioskodawcy w magistracie lub innym urzędzie pełniącym funkcję punktu potwierdzającego. Po dopełnieniu tej formalności będziemy mogli załatwić sprawy administracyjne bez wychodzenia z domu.

Jak podkreśliła J. Duszyńska, wprowadzenie w Siedlcach projektu „Sprawny urząd” to duży sukces samorządu. Pozwala bowiem lepiej i sprawniej zarządzać miastem, ale przede wszystkim znacznie ułatwia mieszkańcom, korzystanie z usług administracji publicznej.

MD