Kolejowa rewolucja trwa
W związku z tym do 14 sierpnia mogą wystąpić niewielkie utrudnienia w ruchu. W tym czasie demontowana będzie kładka dla pieszy przy ul. Łomaskiej.
Prace prowadzi PKP PLK. Nowy przystanek Biała Podlaska Rządowa i zmodernizowane stacje Biała Podlaska, Małaszewice oraz Terespol to główne punkty wartego ponad 555 mln zł projektu. Unijne dofinansowanie wyniesie 546,4 mln zł.
Do tej pory na bialskiej stacji zamontowano już ponad 24 km sieci trakcyjnej oraz torów. Rozpoczęła się również budowa przejścia podziemnego z fundamentami schodów i szybów windowych. Ułożono też ponad 31 km szyn i przygotowano do zabudowy 17 nowych rozjazdów.
Trwa także budowa nowego przystanku Biała Podlaska Rozrządowa. Przygotowany jest teren pod perony i tory. Szykuje się budowa nowego wiaduktu kolejowego w ciągu ul. Lubelskiej. To ważne i bezpieczne rozwiązanie, które zastąpi przejazd kolejowo-drogowy. Nowy obiekt będzie miał 4,6 m. wysokości i zapewni sprawną komunikację także dużym pojazdom.
Małaszewiczach gotowy jest już nowy peron z antypoślizgową nawierzchnią i liniami dla osób słabo widzących. Zamontowano dwie wiaty oraz oświetlenie i oznakowanie. Ułożone są nowe tory i zamontowane urządzenia sterowania ruchem kolejowym. Trwa budowa drugiego peronu. Wykonawca ustawił już ściankę peronu. Kontynuowane są rozbiórki starych torów i gromadzony materiał do modernizacji.
Na stacji Terespol zdemontowano częściowo dwa perony, ponad 5 km torów i sieć trakcyjną. Rozpoczęły się prace przy przebudowie przejścia podziemnego. Obiekt będzie wyposażony w windy, które ułatwią obsługę osobom o ograniczonej mobilności. Trwa ustawianie słupów trakcyjnych. Demontowane są stare tory. Wykonawca rozpoczął roboty ziemne oraz odwodnieniowe.
MD