Kulturalny rozwód to mit
Trwa kampania społeczna „Rozwód? Przemyśl to!”. Skąd wzięła się ta inicjatywa?
W Polsce cały rośnie liczba rozwodów, co oznacza, że każdego roku mamy do czynienia z coraz większą liczbą dzieci, które przeżywają rozstanie rodziców. Z badań, jakie przeprowadzono na zlecenie naszej fundacji, wynika, że w Polsce świadomość długoterminowych skutków rozwodów jest znikoma. Większość małżeństw, które się rozstają i mają dzieci, nie bierze pod uwagę następstw swoich decyzji. Jednak trudno ich o to winić, skoro nie mają na ten temat wiedzy. Jednocześnie, jak wynika z naszego badania, 81% Polaków jest poważnie zaniepokojonych zjawiskiem rosnącej liczby rozwodów.
Jaki jest cel kampanii?
Po pierwsze, chcemy budować społeczną świadomość, że psychologiczne i emocjonalne konsekwencje rozwodu są dla dzieci bardziej poważne i dalekosiężne niż powszechnie się uważa. Staramy się je uświadamiać i o nich przypominać. Chcemy również zwrócić uwagę opinii publicznej na koszty społeczne i makroekonomiczne rosnącej liczby rozwodów.
Można odnieść wrażenie, że im więcej rozwodów, tym bardziej skala się nakręca. Ludzie widzą, że po rozstaniu nie następuje życiowa katastrofa, i sami się na nie decydują.
Rozwody są dzisiaj zjawiskiem tak powszechnym, że powoli stają się normą. ...
Jolanta Krasnowska