Rozmowy
Źródło: Fotolia
Źródło: Fotolia

Kulturalny rozwód to mit

Prasa, szczególnie kolorowa, ale też telewizyjne seriale umacniają większość tzw. mitów rozwodowych - „kulturalnego rozwodu” lub „rozwodu z klasą” oraz tzw. „opieki naprzemiennej” - które zostały już dawno obalone.

Trwa kampania społeczna „Rozwód? Przemyśl to!”. Skąd wzięła się ta inicjatywa?

W Polsce cały rośnie liczba rozwodów, co oznacza, że każdego roku mamy do czynienia z coraz większą liczbą dzieci, które przeżywają rozstanie rodziców. Z badań, jakie przeprowadzono na zlecenie naszej fundacji, wynika, że w Polsce świadomość długoterminowych skutków rozwodów jest znikoma. Większość małżeństw, które się rozstają i mają dzieci, nie bierze pod uwagę następstw swoich decyzji. Jednak trudno ich o to winić, skoro nie mają na ten temat wiedzy. Jednocześnie, jak wynika z naszego badania, 81% Polaków jest poważnie zaniepokojonych zjawiskiem rosnącej liczby rozwodów.

Jaki jest cel kampanii?

Po pierwsze, chcemy budować społeczną świadomość, że psychologiczne i emocjonalne konsekwencje rozwodu są dla dzieci bardziej poważne i dalekosiężne niż powszechnie się uważa. Staramy się je uświadamiać i o nich przypominać. Chcemy również zwrócić uwagę opinii publicznej na koszty społeczne i makroekonomiczne rosnącej liczby rozwodów.

Można odnieść wrażenie, że im więcej rozwodów, tym bardziej skala się nakręca. Ludzie widzą, że po rozstaniu nie następuje życiowa katastrofa, i sami się na nie decydują.

Rozwody są dzisiaj zjawiskiem tak powszechnym, że powoli stają się normą. ...

Jolanta Krasnowska

Pozostało jeszcze 85% treści do przeczytania.

Posiadasz 0 żetonów
Potrzebujesz 1 żeton, aby odblokować ten artykuł