Luźniej w policji
Komenda przy ul. Starowiejskiej od niespełna trzech lat stanowi siedzibę wszystkich jednostek organizacyjnych siedleckiej policji - wcześniej część z nich zlokalizowana była w budynku przy ul. Prusa 16. Po ich przeniesieniu w komendzie zrobiło po prostu za ciasno.
Stąd decyzja o wybudowaniu łącznika pomiędzy dwoma zajmowanymi przez policję budynkami. Zgodnie z planami ma on być oddany do użytku na koniec 2015 r. Obecnie trwają prace wykończeniowe.
– Zależało nam na zwiększeniu liczby pomieszczeń przede wszystkim po to, by zapewnić odpowiedni poziom obsługi osobom, które zgłaszają się do nas w różnych sprawach. Rozbudowa była koniecznym krokiem także ze względu na sprawne funkcjonowanie jednostki. Obecnie pracuje w niej 300 funkcjonariuszy – mówi oficer prasowy podinsp. Jerzy Długosz.
I przestronniej, i wygodniej
W nowo wybudowanym trzykondygnacyjnym obiekcie – łączącym od wschodniej strony dwa równolegle usytuowane budynki: A i B – znajdzie się m.in. profesjonalne stanowisko kierowania, skąd policjanci będą zarządzali pracą służb policyjnych z terenu całego powiatu. Zaplanowano w nim również dużą salę konferencyjną, zaprojektowaną z myślą o organizacji różnego rodzaju uroczystości czy narad służbowych. Dotychczas pełniące taką funkcję pomieszczenie służyło na co dzień jako sala odpraw funkcjonariuszy udających się na służbę, co kolidowało z przygotowaniem jej na obecność znacznej liczby gości. Po oddaniu łącznika do użytkowania do nowego gabinetu przeniesie się również komendant miejski policji, urzędujący obecnie w budynku A.
Pomyślano także o miejscu na strzelnicę policyjną. Szkolenia ze strzelania przeprowadzane są ustawowo co jakiś czas, by utrzymać odpowiedni poziom wyszkolenia funkcjonariuszy. Dotychczas korzystali oni z obiektów należących do podmiotów zewnętrznych. Teraz będą mieć własną strzelnicę, i to na miejscu.
– Inwestycja z całą pewnością usprawni obsługę interesantów i podniesie standard wykonywanych przez nas czynności – mówi J. Długosz. – Wiadomo, że zgłaszają się do nas osoby w szczególnych sytuacjach życiowych. Np. nieletni pokrzywdzeni przestępstwem powinni być przesłuchiwani w tzw. niebieskim pokoju. Takie pomieszczenie było w naszej komendzie, jednak standard nowego będzie znacznie wyższy. Zdarzało się też niejednokrotnie, że interesant obsługiwany był w pokoju, w którym pracuje kilku funkcjonariuszy, co wynikało z warunków lokalowych. Teraz mam nadzieję, że do takich sytuacji nie będzie już dochodziło – dopowiada.
Parking i stacja
Zmienia się również otoczenie KMP, bo powstały dwa duże parkingi. – Natężenie ruchu samochodowego jest znaczne ze względu na to, że poza interesantami, którzy każdego dnia przyjeżdżają na komendę, żeby załatwić jakąś sprawę, parkują tutaj również pacjenci polikliniki – uzasadnia podinsp. Długosz. Trwają też prace związane z budową m.in. garażów dla radiowozów oraz stacji obsługi pojazdów. – Obecnie stacja funkcjonuje jeszcze na ul. Prusa. Taki obiekt jest jednak niezbędny w bezpośrednim sąsiedztwie. Jak wiadomo policja korzysta z dużej liczby samochodów, które wymagają przeglądów, napraw itd. – mówi.
Koszty przedsięwzięcia sięgają 10 mln zł. Fundusze pochodzą z urzędu miasta Siedlce oraz Komendy Wojewódzkiej Policji w Radomiu.
KL