Media a wartości
Młodość musi się wyszumieć – mawia wielu. Ale czy młodzieńcze lata są tylko po to, aby ciągle się bawić i popełniać nieskończoną ilość błędów?
Niestety, bardzo często zdarza się, że nastolatki układają swój kalendarz według zasady od imprezy do imprezy, a to, co jest pomiędzy, czyli szkoła, życie rodzinne, stanowią niewiele znaczące dodatki, przeszkadzają jedynie w przygotowaniach do kolejnej dyskoteki bądź wyjściu do baru.
W świecie popkultury
Ale chyba nie ma się temu co dziwić, skoro stacje telewizyjne, które są chętnie oglądane przez młodzież, oraz prasa przeznaczona dla tej grupy wiekowej promują imprezowy styl życia – prawie wyłącznie skupiają się na lansowaniu pseudogwiazd popkultury, które tak naprawdę niczego wartościowego sobą nie prezentują. Patrząc na ekran, nie można oprzeć się wrażeniu, że często zaistniały tylko dlatego, że noszą stroje, które więcej odkrywają, niż zakrywają. I lepiej już nie wspominać o przekazie, a raczej jego braku, w tekstach piosenek. Teledyski zwykle wyglądają jakby zostały nakręcone w nocnym klubie, do którego wstęp powinni mieć tylko pełnoletni.
– W telewizji często świat przedstawiany jest wręcz jako dom publiczny – stwierdza dobitnie Rafał Porzeziński, rzecznik prasowy stowarzyszenia „Twoja Sprawa”. ...
Magdalena Szewczuk