Opinie
Źródło: P
Źródło: P

Misiek odchodzi do lamusa!

Mikołajki i Święta Bożego Narodzenia to doskonałe okazje, by obdarować bliskich jakimś miłym drobiazgiem. Chociaż drobiazg to chyba nie jest najlepsze słowo... Zwłaszcza że sprzedawcy już od października bombardują nas reklamami, które pokazują odbiorcy, iż tylko drogi, markowy prezent sprawi radość naszym przyjaciołom czy rodzinie.

Pomijając już zupełnie fakt, że to nie prezenty są najważniejsze w czasie świąt i chyba jednak nie na podarki czekamy najbardziej, są one miłym dodatkiem do świąt. Może trochę inaczej postrzegają to dzieci oraz osoby podatne na wpływ reklamy i mass-mediów, promujących zazwyczaj konsumpcyjny styl życia.

Muszę to mieć!

Szczególnie podatni na wpływ kampanii reklamowych są najmłodsi. Dzieci często bezkrytycznie przyjmują to, co widzą na szklanym ekranie lub stronicy gazety. A bardzo trudno jest wyjaśnić młodemu człowiekowi, że nie wszystko jest niezbędne i tak wspaniałe, jak twierdzi sprzedawca lub producent. Właściwie przed każdym programem przeznaczonym dla dzieci emitowany jest często nawet kilkunastominutowy blok z reklamami zabawek i innych produktów dla najmłodszych. Dopiero po takim bombardowaniu informacjami, jakie lalki i samochodziki są najlepsze, maluch może obejrzeć swoją ulubioną bajkę. Chyba że też zostanie przerwana kolejnym blokiem reklamowym… Takie działania reklamodawców oczywiście nie pozostają bez efektów. ...

Magdalena Szewczuk

Pozostało jeszcze 85% treści do przeczytania.

Posiadasz 0 żetonów
Potrzebujesz 1 żeton, aby odblokować ten artykuł