Niedyskretny urok ciała
Coraz częściej skuteczna reklama to reklama kontrowersyjna. Nikogo nie pozostawia obojętnym na przekaz, na długo pozostaje w podświadomości odbiorcy, a co najważniejsze – wpływa na decyzje podczas dokonywania zakupów. Erotyczne skojarzenia należą do najskuteczniejszych bodźców przyciągających uwagę odbiorców.
Nieprzyzwoite usługi
Za początki reklamy wykorzystującej tematykę erotyczną można przyjąć koniec XIX w, gdy w amerykańskiej prasie zaczęły pojawiać się zachęty do zakupu gorsetów podkreślających kobiecą figurę. O niezwykłej skuteczności reklam zabarwionych erotyką przekonano się szybko. Pokazanie atrakcyjnych kobiet miało swą perswazyjną moc także w sprzedaży używek. Pięć lat po rozpoczęciu akcji promocyjnej papierosów „Duke”, która polegała na dołączaniu do każdej paczki produktu kart z wizerunkiem kobiety, stały się one jedną z przodujących marek przemysłu nikotynowego.
Ponieważ wątki erotyczne w reklamie okazały się jednym z najskuteczniejszych bodźców, przyjęły one rolę niezawodnej broni obecnej nieprzerwanie w przekazach reklamowych. ...
Kinga Ochnio