Nieudana transakcja
Po pewnym czasie z 33-latką skontaktowała się zainteresowana ich kupnem kobieta. Panie ustaliły, że koszty przesyłki pokryje kupująca. Kilka minut później mieszkanka gminy otrzymała na pocztę elektroniczną wiadomość z dołączonym linkiem przekierowującym ją najpierw na stronę firmy kurierskiej, a następnie na stronę banku, w którym posiadała konto. Nieświadoma podstępu 33-latka, postępując zgodnie z pojawiającymi się instrukcjami, podała wszystkie dane umożliwiające dostęp do swojego konta oraz konta małżonka (do którego była upoważniona). Po chwili kobieta zauważyła, że środki z konta męża zasiliły jej rachunek. Po skontaktowaniu się z mężczyzną dowiedziała się, iż w ostatnim czasie nie wykonywał on żadnych transakcji. Kobieta, sądząc że nastąpiła pomyłka, postanowiła z powrotem przelać pieniądze na konto męża. Gdy po chwili środki ponownie znalazły się na jej rachunku, małżonkowie zaczęli podejrzewać, że transakcje mogą mieć jakiś związek ze sprzedażą mebli. Zanim kobieta zdołała skontaktować się z konsultantem banku, blisko 16 tys. zł z jej konta oszuści przelali na tzw. wirtualny portfel finansowy. Skradzionymi pieniędzmi opłacili zakupy dokonane w jednym ze sklepów internetowych.
MLS