Aktualności
Nowy dyrektor i więcej zadań

Nowy dyrektor i więcej zadań

Miejski Zespół Gospodarczo-Administracyjny w Międzyrzecu Podlaskim zmienił swoją strukturę i rozszerzył działalność o nowe zadania. Ma też nowego dyrektora - Joannę Krukowską.

Zmiany w MZGA są skutkiem sugestii audytora urzędu. – Każda jednostka samorządu terytorialnego o budżecie powyżej 40 mln zł musi zatrudniać zewnętrznego audytora. Przeprowadza on audyt poszczególnych dziedzin działalności miasta i wskazuje nam, co i gdzie trzeba poprawić – wyjaśnia burmistrz Artur Grzyb.

Usprawni oświatę

Zgodnie ze wskazówkami audytora, MZGA zajmować ma się nie tylko koordynacją gospodarczych spraw miejskich szkół podstawowych, gimnazjów, przedszkoli i Specjalnego Ośrodka Szkolno-Wychowawczego oraz organizować pracę 100 osób obsługi. Zespół przejął także obsługą księgową (placówek) i kadrowo-płacową (ponad 250 nauczycieli), jak również sprawy związane ze stypendiami. Dyrektor MZGA wydaje ponadto – z upoważnienia burmistrza – decyzje z zakresu oświaty. Zreformowanej jednostce szefuje Joanna Krukowska, od 1 września 2012 r. zajmująca stanowisko podinspektora ds. edukacji, kultury i sportu w miejskim urzędzie. Z dotychczasowym dyrektorem – Karolem Stefaniukiem podpisano porozumienie zmieniające warunki pracy i płacy. Zajmie się on częścią techniczną działalności MZGA.

Szereg korzyści

– Do tej pory sprawy oświatowe prowadzone były w trzech różnych komórkach organizacyjnych. Teraz wszelkie kwestie związane z edukacją będzie można załatwić w jednym miejscu – informuje Joanna Krukowska z zaznaczeniem, że zmiany usprawnią pracę szkolnych sekretariatów, odciążą też dyrektorów, pozwalając im skupić się na sprawach dydaktycznych.

Do nowej jednostki przeniesiono księgowość oraz kadry szkół i przedszkoli. Liczba pracowników nie uległa zmianie, jedynie księgowe zmieniły miejsce pracy – obecnie wykonują ją w siedzibie MZGA, czyli w budynku urzędu miasta, a nie – jak dotąd – w poszczególnych placówkach oświatowych. – Zmiany w MZGA to usprawnienia, które przyniosą korzyści i szkołom, i rodzicom, a nowa dyrektor posiada doświadczenie w działalności oświatowej: była nauczycielem, dyrektorem szkoły, wykonywała zadania organu prowadzącego – wyjaśnia burmistrz.

BZ