Pociągi przyspieszą
Modernizacja odcinka, na którym składy będą mogły poruszać się z prędkością do 120 km/h pochłonie ok. 80 mln zł.
Linię, jako alternatywną trasę między Lublinem a Warszawą, wykorzystują obecnie pociągi PKP Intercity. Przedłużający się remont kolejowej „siódemki” z Lublina do stolicy przez Dęblin i Puławy sprawia, iż tak będzie jeszcze przez najbliższych kilkanaście tygodni. Przed skierowaniem ruchu na objazd przez Łuków, Parczew i Lubartów linię niemal w całości zrewitalizowano, tak by jeżdżące tamtędy pociągi mogły poruszać się z prędkością do 120 km/h. Jednym z kilku wyjątków jest odcinek z Lubartowa do Parczewa, gdzie pociągi mogą rozpędzać się do 100 km/h.
Z chwilą zakończenia prac na „siódemce” kolejarze zapowiadają modernizację 25-kilometrowego odcinka. Projekt zakłada przebudowę ośmiu stacji i przystanków.: Parczew, Parczew Kolejowa, Gródek, Zabiele, Brzeźnica Bychawska, Tarło, Pałecznica, Ciecierzyn. Obiekty zostaną kompleksowo przebudowane, zyskają nowe perony wraz z dojściami uwzględniającymi potrzeby osób niepełnosprawnych, wiaty, oświetlenie i czytelne oznakowanie. Dodatkowo wybudowane zostaną dwa nowe przystanki osobowe w miejscowościach Laski oraz Berejów. Mająca zakończyć się w 2021 r. przebudowa będzie ważna nie tylko dla ruchu pasażerskiego. Usprawnieniu przewozów towarowych służyć będzie m.in. przebudowanych 15 obiektów inżynieryjnych, w tym 10 przejazdów kolejowo-drogowych oraz dziewięciu mostów, które zostaną dostosowane do przenoszenia większych obciążeń.
MLS