Remont wiaduktów przesunięty
Opóźnienie wynika z braku pozwoleń na przebudowę stacji PKP. Termin ukończenia inwestycji nie jest jednak zagrożony.
W tej chwili na ukończeniu jest pierwszy etap prac prowadzonych na zachodniej części stacji kolejowej. W przyszłym miesiącu pasażerowie będą mogli korzystać z pierwszego peronu o długości 400 m. Zainstalowano na nim cztery nowe wiaty. Wykonawca wybudował już połowę tunelu dla pieszych na przedłużeniu ul. Armii Krajowej, a także połowę tunelu drogowego, który powstaje na wysokości ul. Kilińskiego. Wymieniono już ponad 5 km torów.
Z nową fazą robót, której rozpoczęcie zaplanowane jest na początek grudnia, wiążą się utrudnienia w ruchu samochodowym. Ponownie zamknięte zostaną oba wiadukty: łukowski i garwoliński. Ograniczenia na pierwszym z nich pojawią się od grudnia i mogą potrwać około 60 dni. Z kolei od lutego 2015 r. modernizowany będzie wiadukt garwoliński. Tam prace potrwają również dwa miesiące.
Zakończenie całego przedsięwzięcia zaplanowano na drugą połowę 2015 r. Wtedy dopiero będzie mogła rozpocząć się inwestycja miejska polegająca na wybudowaniu infrastruktury drogowej w tunelu łączącym ul. Kilińskiego ze Składową. Choć miasto jest już przygotowane do budowy i został nawet ogłoszony przetarg, to trzeba poczekać na kolejarzy. – Nie możemy rozpocząć swojej inwestycji, dopóki kolej nie zakończy prac. Prowadzenie robót na jednym obiekcie przez dwóch inwestorów mogłoby powodować niepotrzebne kolizje. Z kolei rozkopanie Kilińskiego i Składowej zbyt wcześnie byłoby niepotrzebnym utrudnieniem w ruchu. Najważniejsze jest jednak, że nasze porozumienie z koleją, które zawarliśmy w 2007 r., jest realizowane i nic nie może go już odwrócić – stwierdził prezydent Wojciech Kudelski podczas konferencji zwołanej 2 października.
W związku z przesunięciem o rok inwestycji, fundusze zaplanowane na jej realizacje będą wykorzystane na remont IV Liceum Ogólnokształcącego im. Żółkiewskiego i adaptację budynku po policji przy ul. Prusa 18.
KO