Szybciej i wygodniej
Na odcinku z Chotyłowa do Terespola przywrócony został ruch pociągów regionalnych. W Terespolu podróżni mogą już korzystać z dwóch, wyposażonych w wiaty i informację pasażerską, nowoczesnych peronów. Jak zapewniają przedstawiciele przewoźnika jeszcze we wrześniu do dyspozycji podróżnych będą również nowe wygodne ławki. Dojście do peronu wyspowego zapewnia wyremontowane przejście podziemne, które niebawem zostanie także wyposażony w windy. W ramach pierwszego etapu prac kolejowa spółka zmodernizowała 12 torów i 20 rozjazdów. Pojawiła się też nowa sieć trakcyjna. – Sprawniejsze podróże zapewnia lokalne centrum sterowania w Terespolu, które wyposażono w nowe urządzenia i systemy komputerowe – podkreśla Magdalena Janus z zespołu prasowego PKP PLK.
Trwające od kilku lat prace na linii kolejowej E20 na odcinku z Siedlec do Terespola obejmują także modernizację stacji Biała Podlaska i Małaszewicze. Na pierwszej z nich zostały już ułożone płyty peronowe. Wkrótce rozpocznie się montaż ławek, wiaty i informacji pasażerskiej. Ze zmodernizowanego peronu podróżni będą mogli korzystać w listopadzie. Równocześnie trwają prace przy budowie nowego podziemnego przejścia, który zapewni bezpieczne i wygodne dojście do peronu wyspowego. Przez cały czas kontynuowane są też roboty budowlano-montażowe na reaktywowanym przystanku Biała Podlaska Rozrządowa.
Ruch pociągów w Białej Podlaskiej usprawni planowana rozbudowa stacji o 10 dodatkowych torów. Jak podkreślają przedstawiciele kolei dzięki takiemu rozwiązaniu znacznie poprawi się obsługa pociągów towarowych w ważnym korytarzu transportowym ze Wschodu na Zachód. Na początku lipca do użytku oddano połowę zmodernizowanej stacji Małaszewicze. Gotowych jest już blisko 6 km torów, 15 rozjazdów oraz nowoczesna skomputeryzowana nastawnia. Obecnie trwa demontaż starego torowiska oraz przestarzałej sieci trakcyjnej na tzw. nieparzystej stronie stacji. Wszystkie prace na odcinku linii kolejowej z Siedlec do Terespola powinny zakończyć się w trzecim kwartale przyszłego roku. Łączna wartość projektu wynosi ponad 558 mln zł. Większość środków pochodzi z Unii Europejskiej i jest sfinansowana w ramach realizacji instrumentu finansowego „Łącząc Europę”. Dzięki modernizacji, całej linii pociągi osobowe będą mogły poruszać się tu z prędkością do 160 km/h, zaś towarowe do 120 km/h.
MLS