Tunel w budowie
Od połowy maja całkowicie zamknięty jest przejazd pod wiaduktem w stronę Łukowa. Utrudnienia mają potrwać przez 3-4 tygodnie, a kolejne zamknięcie ruchu w tym miejscu planowane jest we wrześniu i październiku. Jak podpowiadają drogowcy, w stronę centrum najlepiej kierować się ulicami: Łukowską, Składową, Zbrojną, Partyzantów (wiadukt garwoliński) i 3-go Maja. W odwrotną stronę należy jechać z miasta do Łukowa. Zalecane jest również stosowanie objazdów z wykorzystaniem obwodnicy Siedlec, czyli dojazd przez Ujrzanów, Żelków lub Iganie.
Zakres prac na wiaduktach ogranicza ich zabytkowy charakter. Zgodnie z zaleceniami konserwatora zabytków, możliwa jest tylko przebudowa – wymiana układu torowego, a w kwestii estetycznej – uzupełnienie i wyczyszczenie oblicowania. Dzięki przebudowie zwiększy się jednak wysokość przejazdu pod wiaduktem z 3,90 do 4,30 m. Prace remontowe na wiaduktach to jednak tylko część inwestycji obejmującej remont stacji kolejowej. Zaplanowana modernizacja polega na rozbiórce istniejącej infrastruktury kolejowej, budowie wszystkich elementów od nowa wraz z wszelkimi udogodnieniami dla pasażerów. Powstaną bowiem trzy nowe perony o wysokości zaledwie 76 cm (osobom niepełnosprawnym łatwiej będzie z nich korzystać), zostaną zainstalowane m.in. nowe wiaty, wyświetlacze oraz urządzenia sterowania ruchem.
W ramach modernizacji stacji kolejowej Siedlce zyskają dodatkowe dwa tunele pod torami. Jeden dla pieszych na przedłużeniu ul. Armii Krajowej, drugi dla samochodów i przechodniów na przedłużeniu Kilińskiego. Zgodnie z umową, kolej wykona skrzynie stanowiące część konstrukcyjną obiektu, natomiast miasto zbuduje zjazdy od ul. Składowej i Kilińskiego. Inwestycja, która będzie miała również połączenie z peronami, ma być zrealizowana do połowy roku 2015. Do tego czasu kierowcy muszą liczyć się z utrudnieniami w ruchu i uzbroić w cierpliwość!
GU