Upiec dobrą pieczeń
Z dr rozmawia Kinga Ochnio.
Nasi politycy mają coraz większą świadomość dotyczącą kreowania wizerunku. Ile jest w tym gry pozorów, gestów, a ile rzeczywistej komunikacji?
Narzędzia kreowania wizerunku – jeśli oczywiście niosą za sobą jakąś wartościową treść w postaci programu wyborczego – są ważnymi elementami polityki. Jak będą używane -wszystko zależy od kandydata. Są tacy, którzy szkolą się medialnie, aby po prostu wyglądać trochę lepiej niż w rzeczywistości i przechytrzyć wyborców wiedzą z zakresu psychologii społecznej i perswazji. Ale są też kandydaci wartościowi, którzy dokładają wielu starań, aby poprzez media dotrzeć do odbiorców z ważnym programem wyborczym i poinformować o działaniach, które chcą podjąć dla dobra społeczności.
Narzędzia kreowania wizerunku medialnego są jednak zawsze otwartą bramą do zwycięstwa w wyborach. To taki przepis na sukces, podpowiedź, co można zrobić, aby upiec dobrą pieczeń. Medialna „gra pozorów” czasem bywa najważniejszym kluczem do wygranej. ...
Kinga Ochnio