Uwierzyła oszustom
Kilka godzin po publikacji ogłoszenia z 42-latką poprzez komunikator społecznościowy skontaktowała się osoba zainteresowana kupnem przedmiotów. W celu dokonania transakcji kobieta została poproszona o podanie danych osobowych oraz adresu poczty elektronicznej. Po odesłaniu wypełnionego kwestionariusza mieszkanka powiatu otrzymała wiadomość z blankietem łudząco przypominającym formularz znanej firmy kurierskiej. Do wiadomości dołączony został również komunikat o treści: „Witam! Twój przedmiot został opłacony i zarezerwowany. Dostawa została stworzona. Musisz otrzymać płatność i wysłać towar odbiorcy. Być może będziemy musieli sprawdzić paczkę. Aby kontynuować, kliknij przycisk poniżej”. Nieświadoma zagrożenia kobieta, postępując zgodnie z wyświetlającymi się instrukcjami, w pewnej chwili została przekierowana na stronę internetową banku, w którym posiadała konto. Po błędnym wpisaniu hasła strona zawiesiła się. Kilkanaście minut później z 42-latką skontaktowała się telefonicznie kobieta podająca się za przedstawiciela firmy wysyłkowej, informując o problemach „pojawiających się przy logowaniu przez aplikację bankową”. Nieznajoma poprosiła o wygenerowanie i podanie czterech kodów blik. Mieszkanka powiatu, postępując zgodnie z poleceniami „konsultantki”, autoryzowała kody oraz podała nieznajomej numer karty płatniczej i przypisany do niej kod CVV. O tym, że padła ofiarą oszustów, kobieta przekonała się kilka godzin później, gdy postanowiła sprawdzić stan swojego konta.
MLS