Walczymy o przestrzeń publiczną
Stowarzyszenie powstało z poczucia bezsilności wobec coraz mocniej atakujących naszą przestrzeń publiczną producentów reklam. Zawłaszczają oni tę przestrzeń w sposób bardzo agresywny, często bez poszanowania dobrego smaku, kultury, wrażliwości – nie tylko dzieci, co samo w sobie jest szczególnie bolesne, ale w ogóle tych konsumentów, którzy nie mają ochoty na spotykanie się z treściami epatującymi brakiem kultury lub poniżającymi człowieka. W grupie przyjaciół uznaliśmy, że trzeba wymyślić narzędzie skutecznie przeciwstawiające się interesom tych, którzy psują naszą przestrzeń publiczną. Tak się złożyło, że reprezentowaliśmy profesje, które przydają się w tego rodzaju działaniach: byli wśród nas prawnicy, dziennikarze, ludzie od PR. Doszliśmy do wniosku, że marzy nam się społeczeństwo obywatelskie, będące w stanie na tego typu nadużycia nie tylko wymyślić dobre prawne rozwiązania i je forsować, ale także budować silną koalicję medialną oraz zrobić akcję społeczną, która zaangażuje jak największą grupę osób.
Nie ma więc mowy o spontanicznym, szybkim działaniu?
W naszych działaniach mniej jest impulsywności, a więcej planowania. Uruchomienie niektórych akcji to kwestia kilku godzin. Ale niektóre nasze działania przygotowywane są bardzo długo. Rozeznawana jest szkoda oraz to, kto jest jej beneficjentem, tj. ...
Monika Lipińska