Rozmaitości
Źródło: ARCHIWUM
Źródło: ARCHIWUM

Windy i nowe perony

PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. modernizują trzy stacje na trasie z Siedlec do Terespola. W Międzyrzecu Podlaskim na pasażerów już czekają nowy peron i nowe przejście podziemne.

Jeszcze w tym roku podróżni skorzystają z kolejnych dziewięciu nowych peronów, do których będą prowadziły bezpieczne dojścia przyjazne dla osób niepełnosprawnych.

Normal
0

21

false
false
false

PL
X-NONE
X-NONE

MicrosoftInternetExplorer4

PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. modernizują trzy stacje na trasie z Siedlec do Terespola. W Międzyrzecu Podlaskim na pasażerów już czekają nowy peron i nowe przejście podziemne. Jeszcze w tym roku podróżni skorzystają z kolejnych dziewięciu nowych peronów, do których będą prowadziły bezpieczne dojścia przyjazne dla osób niepełnosprawnych.

Jak informuje Maciej Dutkiewicz z zespołu prasowego PKP PLK S.A, podwyższone, wygodne perony, windy oraz nowy system nagłośnienia i informacji pasażerskiej – to efekt modernizacji trzech stacji na trasie biegnącej z Siedlec do wschodniej granicy. Pięć z dziewięciu peronów jest już gotowych. Inwestycja PKP Polskich Linii Kolejowych S.A. zakłada ponadto unowocześnienie 30 przejazdów, sześciu nastawni, czterech wiaduktów oraz dwóch podziemnych przejść i kładki dla pieszych. Dzięki wymianie urządzeń sterowania ruchem i przebudowie przejazdów kolejowych pociągi pasażerskie na tej trasie będą mogły osiągnąć maksymalną prędkość 160 km/h.

W Międzyrzecu – windą na peron

W Międzyrzecu Podlaskim podróżni mogą już korzystać z nowego peronu, na który z gotowej części przejścia podziemnego można dostać się windami. – Peron oddany do użytku w drugiej połowie stycznia został podwyższony, co ułatwi podróżnym sprawne wysiadanie i wsiadanie do pociągu. Na liczącym 300 m obiekcie zamontowane zostały nowe wiaty, ławki oraz pozostałe elementy małej architektury – informuje Marta Guz, kierownik kontraktu z PKP Polskich Linii Kolejowych S.A. Na stacji kontynuowane są prace związane z budową pozostałej części przejścia podziemnego, które zastąpiło kładkę. Pasażerowie korzystają z dwóch z trzech planowanych nowych wind. Stacja zostanie wyposażona w nowoczesny system nagłośnienia, wyświetlacze i monitoring.

W ramach modernizacji w Międzyrzecu Podlaskim wykonano już połowę prac związanych z wymianą torów. Zamontowana została nowa sieć trakcyjna. Sterowanie ruchem kolejowym odbywa się za pomocą systemu komputerowego, który zastąpił dotychczas stosowane urządzenia mechaniczne i elektryczne. Dla poprawy bezpieczeństwa ruchu drogowego zmodernizowano także przejazd kolejowy przy ul. Kościuszki. Wkrótce ruszą roboty na kolejnym peronie i w przejściu podziemnym.

Intensywne prace w Siedlcach

Z pierwszego zmodernizowanego peronu skorzystają wkrótce pasażerowie w Siedlcach. PKP PLK S.A. przebudowały już północną część stacji. Zakończyły się roboty torowe, a nowe urządzenia sterowania ruchem kolejowym są w fazie testów. Po zakończeniu prac na stacji pasażerowie będą mogli korzystać łącznie z trzech nowych peronów wyposażonych m.in. w windy, ławki i wiaty. Pod stacją przebiegać będzie nowe przejście podziemne.

Łuków – prace na półmetku

Na stacji w Łukowie PLK oddały już do eksploatacji dwa nowe perony. W całości przebudowano tory. Trwa budowa tunelu drogowego w ciągu ul. Międzyrzeckiej, dzięki któremu wzrośnie poziom bezpieczeństwa. Jednocześnie trwa budowa nowej kładki dla pieszych.

Zakończenie prac – w trzecim kwartale

Modernizacja trzech stacji prowadzona przez PLK uzupełnia prace, które już wykonano na trasie Siedlce – Terespol. W ich ramach przebudowano tory, sieć trakcyjną, przejazdy kolejowe oraz obiekty inżynieryjne. Dzięki temu pokonanie pociągiem liczącej ponad 200 km trasy z Warszawy do Terespola zajmuje obecnie 2 h 30 minut. Zakończenie modernizacji stacji w Siedlcach, Łukowie i Międzyrzecu Podlaskim zaplanowano na trzeci kwartał 2015 r. Koszt tego zadania to ponad 500 mln zł. Projekt jest współfinansowany przez Unię Europejską.

/* Style Definitions */
table.MsoNormalTable
{mso-style-name:Standardowy;
mso-tstyle-rowband-size:0;
mso-tstyle-colband-size:0;
mso-style-noshow:yes;
mso-style-priority:99;
mso-style-qformat:yes;
mso-style-parent:””;
mso-padding-alt:0cm 5.4pt 0cm 5.4pt;
mso-para-margin-top:0cm;
mso-para-margin-right:0cm;
mso-para-margin-bottom:10.0pt;
mso-para-margin-left:0cm;
line-height:115%;
mso-pagination:widow-orphan;
font-size:11.0pt;
font-family:”Calibri”,”sans-serif”;
mso-ascii-font-family:Calibri;
mso-ascii-theme-font:minor-latin;
mso-fareast-font-family:”Times New Roman”;
mso-fareast-theme-font:minor-fareast;
mso-hansi-font-family:Calibri;
mso-hansi-theme-font:minor-latin;
mso-bidi-font-family:”Times New Roman”;
mso-bidi-theme-font:minor-bidi;}

KL