Wspierajcie media katolickie!
– Tygodniki katolickie w czasie pandemii znalazły się w trudnej sytuacji. Ograniczenia liczby wiernych w kościołach spowodowały znaczny spadek ich sprzedaży. Ta bezprecedensowa sytuacja jest jednak sprawdzianem przywiązania i wierności czytelników do «swojego pisma». Każdy tygodnik ma swoich wiernych czytelników, którzy nie zawodzą. Przykładem tego jest wzrost prenumeraty, która zawsze wiąże czytelnika, jest wyrazem większej więzi z wybranym tytułem – zaznacza przewodniczący Rady ds. Środków Społecznego Przekazu Episkopatu Polski w wypowiedzi dla Katolickiej Agencji Informacyjnej. – Obecne trudności stawiają nas nie tylko wobec nowych wyzwań, ale również wymagają większej odpowiedzialności za dzieła Kościoła. Prasa katolicka musi odważnie stanąć przed tymi wyzwaniami. Wierzę, że wyjdzie z tego silniejsza. Przecież nigdy nie miała łatwo. Nie stoją za nią bogate, zagraniczne koncerny, jej przekaz nie jest banalny, tabloidowy. Charakter katolickiego pisma, tak jak chrześcijańska tożsamość, wyraża się zawsze w wierności Chrystusowi, Jego Ewangelii i w posłuszeństwie wiary Kościołowi. Utrzymanie tego charakteru nie jest proste, ponieważ wymaga pisania o rzeczach, o których inni milczą, podawania do wiadomości tego, co inni odrzucają. Często powtarzam, że media katolickie powinny być komplementarne i dopełniać się w wierności tożsamości chrześcijańskiej. Dlatego muszą sięgać głębiej i dalej, skupiać się na wyjaśnianiu i pogłębieniu zjawisk, zawsze w duchu i prawdzie – podkreśla.
LI