Wszystko dla pasażera
Przedstawiciele ZKM zademonstrowali ideę działania biletu telefonicznego – można nabywać go przez komórkę, za pomocą specjalnej aplikacji. Na pewno nie byłby to główny kanał sprzedaży. Jak mówili przedstawiciele firmy, bilet na telefon przydaje się w sytuacjach awaryjnych, kiedy nie możemy go kupić za gotówkę. Takie rozwiązanie wprowadzono już w Warszawie, Lublinie, Olsztynie i Wrocławiu. Oferta zapewne przypadnie do gustu osobom młodym, które nie rozstają się z telefonem.
Mobilne automaty
Kolejnym rozwiązaniem, ułatwiającym życie pasażerów komunikacji miejskiej, byłyby mobilne automaty biletowe. Firma, która gościła w Białej Podlaskiej, oferuje automaty na monety i karty płatnicze. Urządzenia mogą być zamontowane w autobusach, jak również w budynkach użyteczności publicznej. ZKM liczy na to, że dzięki negocjacjom uda się zakupić automaty, w których będzie można kupować bilety za gotówkę, jak również dzięki kartom elektronicznym.
Nowe autobusy
Tadeusz Ułanowicz, dyrektor bialskiego ZKM, dąży do tego, by w autobusach prowadzono jak najmniej transakcji, a kierowcy skupiali się na bezpiecznej i punktualnej jeździe. Wprowadzenie automatów byłoby więc rozwiązaniem korzystnym dla wszystkich.
– Nie wiemy, które z zaprezentowanych rozwiązań zostaną przyjęte. Dążymy do tego, by zakup autobusów, wprowadzenie systemu zarządzania ruchem i rozszerzenie oferty sprzedaży biletów nastąpiły jednocześnie. Jeśli nie spotkamy żadnych przeszkód, zmiany będą wprowadzone pod koniec tego roku – mówi dyrektor ZKM.
Za kilka miesięcy tabor komunikacji miejskiej powiększy się o 12 nowych, klimatyzowanych i niskopodłogowych autobusów z monitoringiem. Inwestycja będzie kosztować 9 mln zł.
Agnieszka Wawryniuk