Wymiana na nowe
Obecnie spółka miejska dysponuje 36 autobusami. Sukcesywnie wymienia dawne jelcze na solarisy. Dwa najnowsze nabytki są wyleasingowane. – Każdy z nich może pomieścić maksymalnie 80 pasażerów. Pojazdy spełniają obowiązujące normy emisji spalin (euro 6) – podkreśla prezydent miasta Michał Litwiniuk, przypominając, iż to nie pierwsze inwestycje w tabor MZK. – W tej kadencji zakupiliśmy także pięć nowych autobusów marki Scania, również z normą euro 6. Nabyliśmy je dzięki środkom europejskim w ramach projektu dotyczącego zrównoważonej mobilności. Wówczas kwota, za jaką kupiliśmy autobusy, przekroczyła 5 mln zł. Cały czas rozwijamy miejski transport. Chcemy, aby był ekologiczny. Zależy nam na nowoczesnych autobusach, gdyż chcemy, by mieszkańcom podróżowało się coraz wygodniej – zaznacza włodarz.
Prezydent podkresla, że dziś wszystkie miejskie autobusy mają monitoring, są klimatyzowane i niskopodłogowe, dostosowane do potrzeb osób z niepełnosprawnościami.
2 maja podpisano umowę na zakup kolejnego pojazdu – tym razem 12-metrowego, wyposażonego w silnik półhybrydowy. Środki na ten cel pochodzą z funduszy własnych spółki.
– Nowe autobusy zastąpią cztery stare jelcze, które w tym roku zdjęliśmy ze stanu. Ten półhybrydowy będzie miał większą pojemność, dlatego zostanie skierowany na linie poranne, gdzie mamy duże obłożenie. Wszystkie trzy nabytki będą miały nową funkcję. Zostaną wyposażone w kasowniki, dzięki którym przy pomocy karty bankomatowej będzie można nabyć elektroniczny bilet. Taka transakcja jest bezpieczna i przyspieszy obsługę pasażerską – tłumaczy Krzysztof Trochimiuk, prezes MZK.
Więcej w bieżącym wydaniu ECHA.
AWAW