Z myślą o podróżnych
Koszt to 80 mln zł netto. Pieniądze będę pochodziły ze środków własnych i unijnych KPO. W położonych między Łukowem a Dęblinem Borowinie i Hordzieżce powstaną nowe perony. Zostaną one wyposażone w wiaty, tablice i gabloty informacyjne oraz oświetlenie. Na 25-kilometrowym odcinku między Łukowem Łapiguz a Dęblinem zaplanowano wymianę toru. Dzięki temu pociągi pojadą ciszej i bezpieczniej. Natomiast w Sarnowie, Borowinie, Rudzie, Zimnej Wodzie, Krzywdzie, Drożdżakach, Hordzieżce i Woli Okrzejskiej zostaną poprawione nawierzchnie toru i dróg na dziesięciu przejazdach. Skrzyżowanie w Hordzieżce oraz dwa przejazdy w Borowinie wyposażone zostaną w sygnalizatory świetlno-dźwiękowe. Prace będą prowadzone także na stacji Okrzeja, gdzie robotnicy zajmą się oczyszczeniem tłucznia pod torem oraz regulacją czterech rozjazdów. Wszystkie prace rozpoczną się w drugiej połowie 2024 r. i potrwają dwa lata.
DY