Rozmaitości
Źródło: ARCH.
Źródło: ARCH.

Zabawa z Adasiem

W niedzielne popołudnie, 15 czerwca, salonem Jastrzębski SA w Siedlcach zawładnęły dzieci. Rozstrzygnięcie konkursów, nagrody, zabawa w lakiernika, zapoznanie z tajnikami warsztatu samochodowego - o nudzie nie było mowy!

O 13.00 nastąpiło powitanie przybyłych wraz z rodzicami gości, czyli dzieci, głównie tych, które brały udział w konkursie „Mamo, tato jedź bezpiecznie”. Laureaci konkursu otrzymali nagrody.

Podsumowana została również roczna akcja prowadzona przez firmę Jastrzębski pod hasłem „Bezpiecznie z Adasiem” – która w tym roku została również włączona do ww. konkursu. Warto dodać, że właśnie popularyzowanie wśród dzieci noszenia kamizelek odblaskowych, stanowiące główny cel akcji, zostało nagrodzone przez ekspertów rynku motoryzacyjnego i redakcję miesięcznika „Dealer”, którzy firmie Jastrzębski SA przyznali tytuł Dealera Dobrych Uczynków.

Atrakcji nie brakowało

Na najmłodszych uczestników spotkania czekała moc atrakcji. Za sprawą Centrum Kultury i Sztuki im. Andrzeja Meżeryckiego Sceny Teatralnej Miasta Siedlce dzieci miały okazję przyjrzeć się rekwizytom i kostiumom teatralnym, fotosom ze spektakli goszczących na scenie CKiS, jak też zrobić sobie zdjęcie z ich bohaterami, np. Pinokiem. Wielbiciele zabaw ruchowych mogli wziąć w nich udział pod okiem rozśpiewanej Pani Klaun. Natomiast projektantka Gosia Jarosławska podzieliła się pomysłem na przedstawienie przez dzieci Opla Adama oraz Adasia – fretki, która stała się symbolem akcji propagujących bezpieczeństwo w ruchu drogowym – oraz skrawkami tkanin służącymi jako materiał do wyklejanek. Podziwiać je można w salonie, gdzie powstała ekspozycja tych pełnych twórczej inwencji prac.

Zostawili ślady…

Atrakcją, która pochłonęła szczególnie chłopców, było zwiedzanie firmy, poznawanie tajników pracy mechanika oraz zabawa w lakiernika. Obiektem (również twórczych!) poczynań dzieci był opel omega. A jak bardzo zmienił oblicze, również dowiedzieć się mogą klienci firmy, ponieważ stoi obecnie w salonie.

Jak zaznacza Magdalena Kwiatek, prezes zarządu firmy Jastrzębski, chociaż akcjom przyświecał szczytny cel, jakim jest bezpieczeństwo dzieci w ruchu drogowym, impreza stanowiąca ich podsumowanie „odciążona” była od ideologii – organizatorowi zależało po prostu na dobrej zabawie goszczących w firmie latorośli. To założenie zostało zrealizowane w stu procentach.


 MOIM ZDANIEM

Magdalena Kwiatek

„Bezpiecznie z Adasiem” to nazwa akcji promującej bezpieczeństwo dzieci w ruchu drogowym, symbolizowanej przez fretkę o imieniu Adaś. Akcja rozpoczęła się w maju 2013 r., kiedy pierwsze kamizelki odblaskowe trafiły do laureatów konkursu „Mamo, tato jedź bezpiecznie” organizowanego wspólnie z Miejskim Przedszkolem nr 15 w Siedlcach.

Akcja, która zaczęła się od przedszkoli, rozszerzona została na szkoły podstawowe. Jak dotąd w kamizelki wyposażyliśmy 27 przedszkoli oraz 10 szkół w Siedlcach, jak też kilka placówek w okolicznych miastach, m.in. Jabłonnie Lackiej, Radzyniu Podlaskim, Łosicach. Trafiło do nich łącznie ok. 10 tys. kamizelek.

Co dalej? Zbieramy zamówienia na kamizelki. Jesteśmy również w trakcie poszukiwania partnera finansowego akcji, aby już we wrześniu kamizelki trafiły do placówek oświatowych. Poza ośrodkami miejskimi akcją zamierzamy objąć także szkoły na wsi – właśnie tam kamizelki są najbardziej potrzebne. Zastanawiamy się również nad kolejnym krokiem, a mianowicie nad tym, jak popracować nad świadomością osób dorosłych.

Nasza akcja to nie tylko kamizelki. To również dedykowana strona internetowa, konkursy, materiały do pobrania dla dzieci i ich opiekunów. Akcja musi żyć, żeby nikt nie zapomniał o jej podstawach.

KL