Aktualności
Zamiast asfaltu będzie beton

Zamiast asfaltu będzie beton

Nowe wiadukty, mosty i inne obiekty inżynierskie powstają w ramach prac przy budowie będącej częścią drogi ekspresowej S17 obwodnicy Ryk. Prace ruszyły wiosną.

Nowa trasa to fragment większej inwestycji rozciągającej się od Garwolina do węzła „Kurów-Zachód”. Liczący 60 km odcinek został podzielony na cztery zadania.

Obecnie zaawansowanie prac wynosi 35%. Być może to niewiele, ale zakres czynności jest dość duży. Ukształtowanie terenu wpłynęło na rozszerzenie robót ziemnych. Konieczne okazało się zbudowanie kilkudziesięciu obiektów inżynierskich. Wzdłuż 20-kilometrowej trasy powstanie 26 mostów i wiaduktów, a także kładki dla pieszych i przejścia dla zwierząt. Budowa niektórych konstrukcji jest już bardzo zaawansowana.

Intensywne prace są prowadzone m.in. przy wiadukcie nad drogą wojewódzką nr 48 w Moszczance. Niełatwym zadaniem logistycznym będzie wkrótce położenie belek na budowanej przeprawie przez tory kolejowe. – Trwają rozmowy z PKP na temat wyłączeń linii Dęblin – Łuków na czas prowadzenia tych robót – mówi kierownik budowy Adam Zapaśnik. W podobnym tempie postępuje budowa wiaduktu za Niwą Babicką. Obiekt w przyszłości będzie pełnił funkcję drogi lokalnej. Jednak od przyszłego roku do dnia otwarcia ekspresówki będą tam kierowane także auta z trasy „Warszawa-Lublin”. Dawny odcinek drogi nr 17 ulegnie w tym miejscu rozbiórce, a w jego miejsce powstanie punkt obsługi podróżnych.

Więcej w bieżącym wydaniu “EK”.

Tomasz Kępka