Aktualności
Zusomat

Zusomat

Siedlecki oddział ZUS oraz dwa podległe mu inspektoraty w Mińsku Mazowieckim i Garwolinie jako jedne z pierwszych w kraju przetestują działanie wielofunkcyjnego urzędomatu.

Dwa dotykowe ekrany, klawiatura, dwie drukarki, skaner, system głosowy, telefon – tak pokrótce można opisać dedykowane wszystkim klientom ZUS samoobsługowe urządzenie potocznie zwane „zusomatem”. Obok portalu internetowego, Centrum Obsługi Telefonicznej i nowoczesnego Systemu Kierowania Ruchem, urządzenie jest częścią składową projektu Platformy Usług Elektronicznych ZUS. Po pilotażowych testach, które obok wymienionych jednostek prowadzone są jeszcze tylko w Słupsku i Bytowie, do 17 grudnia urządzenia wejdą na wyposażenie wszystkich 43 oddziałów ZUS w kraju oraz 116 inspektoratów.

Zusomaty będą dostępne dla klientów urzędu 24 godziny na dobę przez siedem dni w tygodniu. Umożliwią m.in. złożenie wniosku zarówno w formie papierowej, jak i elektronicznej. Urządzenie umożliwia klientom także dostęp do portalu PUE (indywidualnych profili) oraz strony internetowej ZUS. W każdej chwili istnieje również możliwość połączenia z konsultantem Centrum Obsługi Telefonicznej. Z urządzenia bez przeszkód mogą korzystać osoby na wózkach inwalidzkich, co umożliwia m.in. drugi z monitorów, usytuowany na wysokości wózka.

MLS