Miasto z charakterem
Miasto bardzo dynamicznie pracuje nad swoim wizerunkiem i nowymi metodami stara się przyciągnąć ludzi biznesu. Władzom zależy na tym, by miało ono dobrą markę i było rozpoznawalne w całym kraju. W wydanym niedawno folderze przedstawia się Białą Podlaską jako miasto z pozytywnym klimatem inwestycyjnym. Do walorów grodu nad Krzną zalicza się m.in. dobre położenie i dostępność komunikacyjną, bliskość przejść granicznych oraz aktywne społeczeństwo. Miasto stało się ważnym ośrodkiem akademickim. Atutem są także niskie koszty prowadzenia działalności gospodarczej i rozbudowana infrastruktura techniczna.
– Opracowaliśmy analizy atrakcyjności inwestycyjnej i okazało się, że pod wieloma względami nie różnimy się od innych miast. W naszej kampanii postawiliśmy na mieszkańców, chcemy pokazać ich potencjał – wyjaśnia Maciej Buczyński, naczelnik Wydziału Strategii i Rozwoju.
Kolejną częścią projektu było opracowanie ofert inwestycyjnych dla wybranych regionów. W tej kwestii postawiono na lotnisko, al. Solidarności i ul. Północną. Biała Podlaska będzie promowała się w prasie i internecie. Pierwsze materiały ukazały się już w „Rzeczpospolitej” i „Pulsie Biznesu”.
– Z myślą o inwestorach powstał także portal gospodarczy, którego celem będzie skupienie w jednym miejscu niezbędnych informacji dla osób z zewnątrz, które szukają kooperantów czy terenów inwestycyjnych – dodaje M. Buczyński.
14 września w magistracie zaprezentowano nowe logo i hasło reklamowe Białej Podlaskiej. Logo tworzą połączone litery „b” i „p”, znak ma symbolizować osobę w dynamicznym ujęciu. Kampania ma dwa hasła: „Biała Podlaska – miasto z charakterem” i „Biała Podlaska gotowa na wyzwania”. Oferta inwestycyjna Białej została przedstawiona także na Forum Inwestycyjnym w Krynicy, gdzie spotykają się ludzie polityki, kultury i biznesu z całego świata. AWAW
Agnieszka Wawryniuk