Opinie
Źródło: KO
Źródło: KO

Niedyskretny urok ciała

Namiętne pocałunki, zmysłowe spojrzenia, roznegliżowane ciała. To nie opis filmu „tylko dla dorosłych”, ale sceny z reklam. Wątki erotyczne pojawiają się dziś wszędzie, niezależnie od tego, czy polecany produkt to samochód, odzież czy artykuł spożywczy.

Coraz częściej skuteczna reklama to reklama kontrowersyjna. Nikogo nie pozostawia obojętnym na przekaz, na długo pozostaje w podświadomości odbiorcy, a co najważniejsze – wpływa na decyzje podczas dokonywania zakupów. Erotyczne skojarzenia należą do najskuteczniejszych bodźców przyciągających uwagę odbiorców.

Nieprzyzwoite usługi

Za początki reklamy wykorzystującej tematykę erotyczną można przyjąć koniec XIX w, gdy w amerykańskiej prasie zaczęły pojawiać się zachęty do zakupu gorsetów podkreślających kobiecą figurę. O niezwykłej skuteczności reklam zabarwionych erotyką przekonano się szybko. Pokazanie atrakcyjnych kobiet miało swą perswazyjną moc także w sprzedaży używek. Pięć lat po rozpoczęciu akcji promocyjnej papierosów „Duke”, która polegała na dołączaniu do każdej paczki produktu kart z wizerunkiem kobiety, stały się one jedną z przodujących marek przemysłu nikotynowego.

Ponieważ wątki erotyczne w reklamie okazały się jednym z najskuteczniejszych bodźców, przyjęły one rolę niezawodnej broni obecnej nieprzerwanie w przekazach reklamowych. ...

Kinga Ochnio

Pozostało jeszcze 85% treści do przeczytania.

Posiadasz 0 żetonów
Potrzebujesz 1 żeton, aby odblokować ten artykuł