Potrzebny remont
Przejęcie budynku w formie darowizny oznacza, że przez pięć lat musi on służyć administracji samorządowej. Przez ten czas miasto nie będzie go mogło również sprzedać. Do budynku mają zostać przeniesione wydziały magistratu, które są obecnie rozproszone po całym mieście.
Gotowa jest już dokumentacja kosztorysowo-techniczna dotycząc remontu budynku. – Wymiany, oprócz centralnego ogrzewania, wymaga prawie wszystko: instalacja elektryczna, parkiety, drzwi, dach Nie ma sieci komputerowej. Trzeba wybudować windę i kompletnie przebudować schody, bo obecne drewniane nie spełniają wymogów bezpieczeństwa pożarowego – wyliczał podczas czerwcowej sesji rady miasta skarbnik Kazimierz Paryła. Koszt remontu oszacowano na ok. 6,5 mln zł. W tegorocznym budżecie na ten cel zapisano 800 tys. zł. Prezydent Wojciech Kudelski uspokajał, że na remont i adaptację budynku miasto nie zaciągnie kredytu. Część kosztów mają pokryć pieniądze ze sprzedaży nieruchomości należących do urzędu miasta na rogu ulic Piłsudskiego i Armii Krajowej.
Niewiadomo jeszcze, jaki los czeka obecną siedzibę Miejskiego Ośrodka Pomocy Rodzinie przy ul. Sienkiewicza.
Więcej w 28 nr. “Echa Katolickiego”
KO