Opinie
Źródło: ARCHIWUM
Źródło: ARCHIWUM

Wspierając swoich, pomagamy sobie

„Kupuj POLSKIE”, „Wybierając POLSKIE produkty, wspierasz POLSKICH przedsiębiorców!”. - Celem promowanej przez nas akcji Patriotyzm Gospodarczy jest budzenie świadomości wspólnoty społecznej - mówi Bogdan Hałucha z organizacji Nasz Świadomy Rozwój.

Inicjatywa - jak tłumaczy - wyszła od środowisk patriotycznych i katolickich działających w Siedlcach. Myśl o wspieraniu rodzimych produktów i producentów to efekt współdziałania wielu organizacji, m.in.: Ogólnopolskiego Stowarzyszenia Internowanych i Represjonowanych, Młodzieży Wszechpolskiej, Naszego Świadomego Rozwoju, ugrupowania Ruch Narodowy, Federacji dla Rzeczypospolitej czy Stowarzyszenia Patriotyczne Siedlce. - Naszym zadaniem jest pomoc ludziom w budzeniu świadomości wspólnoty społecznej. A współtworzenie społeczeństwa, o czym dobrze wiemy, obejmuje wiele płaszczyzn, m.in. patriotyzm gospodarczy - tłumaczy B. Hałucha. - Innymi słowy: wspierając siebie i swoich, pomagamy sobie wzajemnie. Wybierając polskie towary, przyczyniamy się do poprawy kondycji gospodarki. Ten mały gest w rzeczywistości ma wielkie znaczenie także dla nas - przekonuje.

– Wspieranie rodzimych producentów to nie tylko gwarancja wysokiej jakości produktów, ale też gwarancja pracy dla nas samych i naszych najbliższych. Dzięki takiej postawie mamy wkład w budowanie niezależnego polskiego sektora finansowego i uniezależnienie się od zagranicznego kapitału. W ostatecznym rozrachunku to dzięki nam polskie społeczeństwo i my sami się bogacimy – podkreśla.

– Adresatami akcji są wszyscy mieszkańcy regionu. Naszym celem jest zachęcanie społeczeństwa do sięgania po rodzime i, co warto podkreślić, bardzo dobrej jakości produkty spożywcze oraz przemysłowe, a przez to wspieranie lokalnych producentów – zaznacza Janusz Olewiński, przewodniczący OSIiR. – Tym samym apelujemy do wszystkich wytwórców, aby się uaktywnili. By nie czekali, aż ktoś zgłosi się do nich z propozycją, tylko sami wyszli z inicjatywą – dodaje.

 

Promowanie lokalnych produktów

Liderzy działania chcą promować Patriotyzm Gospodarczy poprzez m.in. eksponowanie rodzimych produktów na oddzielnych i odpowiednio oznakowanych stoiskach, aby klienci, widząc je na półkach, sami mogli zadecydować o ich nabyciu.

B. Hałucha przez kilka lat mieszkał w Irlandii. ...

AW

Pozostało jeszcze 85% treści do przeczytania.

Posiadasz 0 żetonów
Potrzebujesz 1 żeton, aby odblokować ten artykuł