Aktualności
Oświetlone przejście zamiast ronda

Oświetlone przejście zamiast ronda

Mieszkańcy Międzyrzeca i gminy wystosowali petycję do Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad w sprawie przebudowy jednego ze skrzyżowań drogi krajowej nr 2.

W lutym wspólny apel wystosowali również samorządowcy. Znana jest już decyzja GDDKiA.

Skrzyżowanie DK nr 2 z ul. Drohicką w kierunku Zasiadek to od lat miejsce wielu wypadków i kolizji. Na początku 2022 r. sytuację dodatkowo pogorszyła kolejka samochodów dostawczych zmierzających na granicę z Białorusią. W tym czasie – dokładnie 18 stycznia – doszło tam do kolejnego nieszczęśliwego zdarzenia, w którym poważnie ranna została jedna osoba. Mieszkańcy postanowili wziąć sprawy w swoje ręce.

 

Boimy się o bezpieczeństwo

Anna i Emilian Siljańczukowie przygotowali petycję, pod którą podpisało się ponad 2 tys. osób. – Apelowaliśmy o wykonanie w tym miejscu ronda i przejścia dla pieszych. Na skrzyżowaniu dochodzi do wypadków m.in. z powodu braku oświetlenia, na co również zwróciliśmy uwagę w piśmie – informuje A. Siljańczuk, dodając, iż rosnący ruch drogowy zarówno samochodów osobowych, jak i ciężarowych w obrębie skrzyżowania jest związany z bardzo dynamicznym rozwojem i rozrastaniem się okolicznych miejscowości. – Boimy się o bezpieczeństwo w tym miejscu – dodaje.

 

Apel włodarzy bezzasadny

W międzyczasie problemem zainteresowali się samorządowcy, m.in. starosta powiatu bialskiego Mariusz Filipiuk, burmistrz Międzyrzeca Zbigniew Kot i wójt gminy Krzysztof Adamowicz. Wystosowali apel do GDDKiA w sprawie budowy bezkolizyjnego skrzyżowania w postaci ronda u zbiegu krajowej „dwójki” i drogi powiatowej nr 1010L przebiegającej ul. Drohicką do Zasiadek i Huszlewa. Swoje pismo w tej sprawie wysłali do GDDKiA także radni miasta i gminy Międzyrzec Podlaski. Instytucja właśnie odpowiedziała na pytania samorządowców i poinformowała o ustaleniach.

W ramach przebudowy newralgicznego skrzyżowania zostanie wyznaczone nowe przejście dla pieszych z oświetleniem i urządzeniami bezpieczeństwa ruchu drogowego na odcinku DK nr 2. Przewidziane jest także ograniczenie dopuszczalnej prędkości. Niestety termin rozpoczęcia prac nie jest znany i będzie on zależny od przyznanych środków finansowych. Jednocześnie GDDKiA zwróciła uwagę o bezzasadności apelu wystosowanego przez włodarzy. W perspektywie mającej powstać autostrady A2 i drogi ekspresowej S19 budowa ronda nie ma sensu. Realizacja tych inwestycji spowoduje, że ruch tranzytowy, który obecnie odbywa się w ciągu DK nr 2 w Międzyrzecu, będzie przebiegał drogami szybkiego ruchu.

Magdalena Frydrychowska