Zaufała oszustom
Kilka godzin po zamieszczeniu ogłoszenia z 41-latką skontaktowała się osoba zainteresowana zakupem przedmiotu. W celu „dokonania bezpiecznej transakcji za pośrednictwem firmy kurierskiej” kupujący poprosił o podanie adresu poczty elektronicznej oraz danych personalnych. Kilka minut później kobieta otrzymała wiadomość na skrzynkę pocztową z linkiem przekierowującym na stronę firmy kurierskiej. Ponieważ szata graficzna strony do złudzenia przypominała prawdziwą witrynę przedsiębiorstwa, kobieta postanowiła wypełnić znajdujący się tam formularz. Po chwili zatelefonowała do niej nieznajoma podająca się za pracownika rzekomej firmy. Kobieta oświadczyła 41-latce, że jej dane osobowe zostały „pomyślnie zarejestrowane”, po czym zaproponowała pomoc w wypełnieniu „krok po kroku formularza umożliwiającego szybki przelew pieniędzy” na konto bialczanki. Zmanipulowana 41-latka w trakcie podstępnie prowadzonej rozmowy wygenerowała i autoryzowała m.in. „próbne” kody blik. Dopiero po zakończeniu połączenia telefonicznego uświadomiła sobie, że najprawdopodobniej padła ofiarą oszustów. Po sprawdzeniu stanu konta okazało się, że sprawcy zdołali wypłacić z jej rachunku blisko 4 tys. zł.
MLS